Skip to main content

Sinds het glasvezelnetwerk is aangesloten zie ik vaak mensen die geen KPN outfit dragen en ook geen KPN auto met logo bijhebben aan de grote verdeelkast met kabels aan de gang.

Ziet er beetje verdacht uit elke keer. Net ook weer en daarna is internetverbinding ook even uitgevallen. 

Klopt dat dit mensen zijn zonder dat KPN herkenbaar is.

Gaat om wijk in Breda.

@Do1968 Zowel KPN als de andere providers die gebruik maken van het glasvezelnetwerk van KPN hebben bepaalde werkzaamheden soms uitbesteed aan onderaannemers. Die hebben toegang tot (delen van) de infrastructuur, en dus ook de kasten, van dat netwerk.

Piet.


Ën de werkzaamheden aan het netwerk worden onder verantwoordelijkheid van KPNNetwerkNL vaak uitgevoerd door onderaannemers, zoals b.v VolkerWessels (die het soms ook weer uitbesteden). Niets bijzonders dus.


Bij de aanleg bij ons (Deltafiber) heb ik zo’n beetje alle nationaliteiten in diverse teams bezig gezien. Een graafploeg tot de weg, een graafploeg van weg naar voor het huis, een graafploeg van voor het huis tot dicht bij het huis en uiteindelijk monteurs die in huis het kastje plaatsten. Communicatie nul, heeft totaal 2,5 jaar geduurd. Werkelijk geen idee waarvoor die mannen werkten, enige communicatie in het begin was van VanGelder.

Zo werkt het in die projecten; goedkope arbeidskrachten…


Hier bij aanleg van een eletriciteitskabel waren het Turken, konden slecht Nederlands, maar toch viel daar heel best mee te communiceren hoor. Maar je moet willen. Ik krijg wel eens het idee dat veel mensen heel niet willen. 


Hier bij aanleg van een eletriciteitskabel waren het Turken, konden slecht Nederlands, maar toch viel daar heel best mee te communiceren hoor. Maar je moet willen. Ik krijg wel eens het idee dat veel mensen heel niet willen. 

Tja, geprobeerd maar als het onbeschoft gaat haak ik af. Zonder aankondiging terwijl je moet thuiswerken om 07:30 uur in heel gebrekkig Nederlands zeggen dat je komt graven. En de koffiekopjes en toebehoren stuk laten vallen en dan gewoon alles laten liggen en weggaan zonder excuus. Dat werk… ik weiger me dan schuldig te voelen en dat ik moet communiceren, kom nou.


Ja... je moet die mensen ook geen koffie geven. Ze hebben zelf een schaftkeet. Met koffie.