Skip to main content
Beantwoord

Werkzaamheden geweest, snelheid gehalveerd.

  • February 15, 2020
  • 17 reacties
  • 283 keer bekeken

Afgelopen week zijn er werkzaamheden geweest aan het KPN netwerk hier in de buurt, nu haal ik nog maar de helft van de snelheid die ik voorheen had, wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik zou hier geen monteur voor laten komen. Een mogelijke verklaring kan zijn dat je telefoon/tablet geswitched is naar 2,4 ipv 5Ghz.

Waar doe jij de speedtest? Hoever sta je van de experiabox af? 

Kun je mij ook vertellen met welk toestel je dit meet? En mocht jij meerdere toestellen hebben, is de uitslag op al die toestellen gelijk? Ik denk namelijk dat daar de crux zit. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

  • February 15, 2020

Hallo @AlexVanDruten82 , heb je je modem al eens een fabrieksreset gegeven?

 


Nu net, maar dat maakt niet uit voor de snelheid:

 


  • February 15, 2020

Hallo @AlexVanDruten82 , dus als ik het goed interpreteer is je snelheid via pairbonding altijd ongeveer 120 Mbit/s geweest en nu ongeveer de helft?

 


Snelheid was rond de 170/180 Mbit/s nu de helft ongeveer.


  • February 16, 2020

Hallo @AlexVanDruten82  wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • February 16, 2020

@AlexVanDruten82 als ik zou naar de screenshot kijkt denkt je modem in ieder geval een physieke verbinding te hebben van 59 Mb/s up en 201 Mb/s down, met niet al teveel fouten (CRC) op de lijn. Het lijkt in eerste instantie dan ook niet een probleem met de koperkabels zelf.

 

Zou je misschien kunnen aangeven hoe je de bandbreedte test?


Zie hierboven de resultaten zoals ik ze meet en de verschillen tussen voor en na de werkzaamheden.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 18, 2020

Doe eens een paar keer een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Waarvan je zeker weer dat de wifi uit staat.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @AlexVanDruten82 . Vreemd dat dit zomaar gebeurt.

Als ik de webinterface waarden bekijk komt er nog steeds voldoende binnen. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de bedrade snelheidstest uitpakt.

 


Inderdaad, bedraad haal ik wel de snelheid, dus zit het in de wifi, wat zou dit kunnen zijn, hij is zoals te zien altijd vrij constant geweest.


Erwin van KPN
Moderator

Ik wil je adviseren om eerst de wifi manager te doorlopen. Ik ben benieuwd of het hier beter van wordt. Laat je het weten?


Heb net de wifi manager gedaan, de snelheid blijft echter nagenoeg gelijk. Wordt nu geadviseerd een monteur langs te laten komen voor 50 euro, beetje raar…… Hier is niets gewijzigd en opeens is de wifi snelheid gehalveerd.

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 25, 2020

Ik zou hier geen monteur voor laten komen. Een mogelijke verklaring kan zijn dat je telefoon/tablet geswitched is naar 2,4 ipv 5Ghz.

Waar doe jij de speedtest? Hoever sta je van de experiabox af? 

Kun je mij ook vertellen met welk toestel je dit meet? En mocht jij meerdere toestellen hebben, is de uitslag op al die toestellen gelijk? Ik denk namelijk dat daar de crux zit. 


Ik heb een Iphone 11 pro, 5 meter van de Experiabox af, zal vanavond even met een ander device kijken of daar het verschil zit.

 


Erwin van KPN
Moderator

top!. Ik ben benieuwd. 


Het ligt inderdaad aan mijn telefoon, met andere devices haal ik wel de snelheid die ik altijd had.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken !


Erwin van KPN
Moderator

Gelukkig maar en dank voor de update!! Voor andere vragen weet je mij te vinden.