Skip to main content

You have not turned on my internet, had the same problem for months and no way to contact you. Paying costumer no internet for months. 

Hi @fredrika . Welcome to the forum.

I would like to investigate what is going wrong. Can you please fill out your profile page and give us a sign by responding in this topic?

 


Thank you, filled in, do you need anything more? 


Hi @fredrika . This is a bit of a puzzle. 

The last contact moments were in december 2019.  Initially we sent a mechanic, but then we received a cancelation  from you. We tried to reschedule a mechanic but could not reach you. We have send an SMS with more information. Did you receive that?

What has happend the last 4 months? Did you receive the installation package? And did you try to connect the modem yourself?


An installer came over and installed it in January! So it was supposed to be turned on after that installation, big puzzle indeed. Very happy to finally talk to a real person! :) 


Hi @fredrika. Thank you for your reply. That's quite strange. According to our information, we tried to reschedule the appointment with the mechanic, but we weren't able to reach you. Therefore, the appointment was cancelled. Did you receive the installation package? You’re saying the mechanic installed your modem in January. Is that correct? If the mechanic has installed your modem, your services should be working, but I don't see any modem connectivity. Could you please share a photo of your Experia Box? It's important for me to know which LEDs are currently switched on so I can look further into this.


Hallo, dit is Daan, misschien is het makkelijker om dit verder af te handelen met iemand die Nederlands spreekt. Het is niet gek dat de modem geen signaal heeft, want de kabel is een poos terug helemaal verwijderd! Deze moet dus opnieuw worden gelegd, en moet ook nog eens bij de buren worden aangesloten. Ik zal zo een foto sturen!


 


Dit is aan de andere zijde van het stopcontact voor de 'varkenssnuit'. Hetprobleem is dus eigenlijk dat we geen afspraak kunnen maken met een monteur, omdat onze situatie gezien wordt als nieuwe aansluiting, en daar komen vanwege de corona-crisis geen monteurs voor aan huis. Tot nu toe hadden we ook geen kpn-id dat actief was. 

 

Overigens excuses voor de toonval van mijn engelstalige vriendin, ze komtsoms nogal bot uit de hoek, maar is wel beter dan ik in het regelen van dit soort dingen...


Hallo Daan, het lijkt er dus op dat het niet gaat lukken om het modem zelf te installeren. Hebben jullie wel het installatiepakket ontvangen? Dat is belangrijk voor mij om te weten. Het is inderdaad nodig dat hier een monteur voor langskomt. Ik heb jou (of je vriendin) geprobeerd te bereiken, maar kreeg niemand te pakken. Kun je het 06-nummer waarop je te bereiken bent invullen in je profiel of mij laten weten op welke dagen/tijdstippen een afspraak schikt? Dan ga ik een afspraak inplannen met een monteur.


Ja, we hebben inderdaad wel het pakket ontvangen! En ik zat in de auto toen u belde, en ben nu op werk. Vanavond na zes uur ben ik beschikbaar, of morgen na 13.00. Zou dat schikken?


Hallo Daan, we hebben zojuist even telefonisch contact gehad. Ik heb voor morgen een afspraak ingepland met een monteur. Laat je weten hoe het monteursbezoek is verlopen? Als je in de tussentijd nog vragen hebt, dan weet je me te vinden.


Hartstikke bedankt! 🙂 Vanmiddag is het alleen niet zeker dat mijn buurvrouw al om twee uur thuis is (we moeten bij haar naar binnen, want daar zit de hoofdaansluiting, en ze heeft maar 1 sleutel die ze niet kan uitlenen). Kunnen we voor alle zekerheid eeen afspraak maken voor een woensdag? Ze is namelijk elke woensdag de hele dag thuis. 


Dag Daan, dat is balen. Ik zie dat het alsnog is gelukt om de afspraak te annuleren. Het ‘ticket’, zoals dat zo mooi heet, is nu in beheer bij een achterliggende afdeling. Ik kan zelf geen nieuwe afspraak voor je inplannen voor woensdag, maar heb mijn collega's van desbetreffende afdeling verzocht de afspraak te herplannen. Ik ga voor je in de gaten houden of dit lukt. :slight_smile:


Hallo Daan, excuses voor de late reactie. Ik begrijp uit de notities dat er afgelopen woensdag een monteur langs is geweest en een aansluitpunt heeft geplaatst. Verder lees ik dat het modem nu eerst in de meterkast bij de buurvrouw is geïnstalleerd, omdat je (nog) geen toestemming hebt van de woningbouwvereniging om te boren. Maar ik zie in ieder geval dat je nu internet hebt. Kun je dat bevestigen? Als ik nog iets voor je kan doen, dan lees ik het graag. 


Dag @fredrika, ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom van uit dat je internet hebt en alles werkt zoals het hoort. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.


Reageer