Skip to main content

Hallootjes!

Ik ga binnenkort in een gezinswoninkje, dat nogal oud is in de omgeving van Haarlem.
Nogal wat gedoe, want ik wil mijn KPN abonnement graag meenemen, maar het is duidelijk een oude woning.

Zodoende lijk ik een ISRA in de woonkamer te hebben (standaard wandcontactdoos) maar kom ik in de gang ook nog iets vreemds tegen dat lijkt op oude KPN apparatuur.

 

Het lijkt nergens meer op aangesloten te zijn en is (natuurlijk) 4 aderig.

Wie herkent dit ding of weet wat dit is?

 

Hoi @MetVriendelijkeGroet . Dat lijkt op een is/ra punt van KPN.

Meestal zijn er dan andere kleurtjes in de aderparen. En deze vorm heb ik nog niet eerder gezien maar er zijn veel varianten. Ga je zelf aansluiten of komt er een monteur?

@PeterG ? @KeesYagi ? Wat denken jullie. 


Mwah, veel mogelijkheden zijn er niet, experimenteel vast te stellen, de linkse 2 contacten proberen, dan de rechtse 2.

Zo te zien is dit wel een buitenkabel.


@Erwin_@KeesYagiik ben inmiddels de kruipruimte in geweest met een zaklampje. Ik geloof dat er iets… sinisters is gebeurt met deze grondkabel als het er inderdaad echt eentje is/was.

Ik gok dat een heidensche heikneuter ‘m om zeep geholpen heeft… :weary:

Dank voor het meekijken; ik had goede hoop dat dit iets anders/uitgefaseerds was.

 

Toch maar even een installatie monteur geboekt bij mijn nieuwe aansluiting; de rekening is voor de (asociale) woningbouw.
En ik ben kennelijk verlost van dit enorme stuk antiek in mijn gang (we benaderen t maar positief).

 

Is er enige indicatie wat voor doorlooptijden OnderGrondse kent in deze Corona tijden?
Want ik durf niet te hopen dat ik direct een ervaren rauwdouwer met tekeningen op bezoek krijg…
En ik durf (nog) niet te hopen dattie niet nodig is…

Nogmaals, dank voor de input!


Da’s allemaal weer niet fraai, helaas wordt er wel vaker onvoorzichtig omgegaan met die ouderwetse 😕 telefoonkabel.

Kun je het eindje van buiten nog zien, kun je er bij ?
Als je niet wilt wachten tot de wereld weer normaal (!) functioneert cq niet wil wachten op een kpn monteur dan is het best mogelijk om er zelf een nieuw stuk kabel aan te zetten, of iemand te zoeken die handig is, het is geen rakettechnologie en er staat geen gevaarlijke spanning op.
Een stuk ethernet-(U)TP ("internet") kabel om te verlengen is goed, 2 aderpaar paren (vd 4) gebruiken.


@Erwin_@KeesYagiik ben inmiddels de kruipruimte in geweest met een zaklampje. Ik geloof dat er iets… sinisters is gebeurt met deze grondkabel als het er inderdaad echt eentje is/was.

Ik gok dat een heidensche heikneuter ‘m om zeep geholpen heeft… :weary:

Dank voor het meekijken; ik had goede hoop dat dit iets anders/uitgefaseerds was.

 

Toch maar even een installatie monteur geboekt bij mijn nieuwe aansluiting; de rekening is voor de (asociale) woningbouw.
En ik ben kennelijk verlost van dit enorme stuk antiek in mijn gang (we benaderen t maar positief).

 

Is er enige indicatie wat voor doorlooptijden OnderGrondse kent in deze Corona tijden?
Want ik durf niet te hopen dat ik direct een ervaren rauwdouwer met tekeningen op bezoek krijg…
En ik durf (nog) niet te hopen dattie niet nodig is…

Nogmaals, dank voor de input!

Ai, daar kan ik geen enkele indicatie van geven. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Je hebt dus een installatiemonteur kunnen bestellen maar kreeg je daar ook een tijdsblok voor?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben weet je mij te vinden.


Hallo Erwin; 15 mei komt de monteur, dus ik hoop dat alles goed komt.

Ik laat het nog wel even weten!


Komt vast goed. En als je daarna nog vragen hebt, stel ze hier gerust!