Skip to main content

heb sinds een jaar glasvezel van KPN en sinds die tijd regelmatig storing in de wifi verbinding. heb al een keer een nieuw modem gekregen en vandaag weer contact met helpdesk nav weer veelvuldig kort wegvallen van internet. de wifi verbinding geeft 100% signaal, maar internet “bevriest” een tijd. dit is voor mij compleet onwerkbaar en wil er een oplossing voor. dame van servicedesk geeft aan er niks aan te kunnen doen. Nu kan ik een brief gaan sturen dat ik per direct wegga als klant enz. enz. maar misschien is er nog een mens in jullie organisatie, die problemen serieus neemt en ook op wil lossen? ik zit hier niet te YouTuben maar moet er met Remote Desktop e.d. goed mee kunnen werken, dan kan je niet telkens wegvallende verbindingen hebben. Mijn analoge modem uit 1996 met 14kbit was nog stabieler dan dit. echt bizar. Ik ben van mening dat er even weer iemand ter plekke moet komen om het modem te checken of te vervangen maar weer of wat anders. Graag bericht. Als jullie er geen zin in hebben, ook goed, doe me dan even info over hoe ik het contract kan opzeggen, met creditering en zonder verdere verplichting. ook goed. verneem graag per mail of telefonisch.

Slecht Wi-Fi hoeft gelukkig niet meer. Welk modem heb je en heb je de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login


Heeft u het glasvezel modem (dus niet de Experiabox) al eens een paar minuten stroomloos gemaakt?


Beide gedaan, heeft geen effect helaas. Ik weet het ook niet meer. Bagger Kpn zo. Zegt die dame van de ServiceDesk: nou ik wou dat ik thuis zo’n snelle verbinding had. Kan niet waar zijn toch. Maar goed. KPN zelf reageert hier ook al niet. Lezen ze wel mee?
anders moet ik misschien hun CEO uitnodigen om een dagje op mijn thuiswifi van videoconference sessies te doen. Kan ie lekker genieten van z’n eigen bagger product  


Op dit forum reageert een moderator doorgaans binnen 48 uur op je topic.


Welke Experia Box heb je?

Is het alleen die wifi die wegvalt of is Internet dan ook niet meer te bereiken vanaf een bekabeld aangesloten computer.

Komt Internet vanzelf weer terug en hoe lang duurt zo'n storing dan?


V10a vlgs mij. WiFi signaal is prima alleen er komt geen internet doorheen. Vlgs KPN geen probleem van straat naar modem. Dus lijkt in modem zelf te zitten


Als je die V10a al van voor de laatste firmware update had, geef deze dan eens een factory reset (paperclip methode) en kijk of dat geholpen heeft.

Ik heb begrepen dat er zonder factory reset nog wat probleempjes onopgelost blijven.

Niet geschoten is altijd mis. :wink:


Hoi @hk2020, wat balen dat de WiFi steeds bevriest, ik kan mij goed voorstellen dat het niet werkbaar is. Je hebt hiervoor al een nieuw modem ontvangen, maar toch blijven de problemen. Heeft ook heet nieuwe modem al een reset gehad? Ook wil ik graag nog eens verder meekijken. Ik zie alleen dat ik nog geen gegevens van je heb. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Het lijkt dus te komen door de Experia WiFi zoals je aangeeft via een privébericht. Ik reageer even hier zodat iedereen mee kan denken. Via de de WiFi van de Apple Airport werkt wel alles. Ik ben nu wel benieuwd of de Experia WiFi al een reset heeft gehad? En heb je die opnieuw geïnstalleerd? Werkt het daarna weer? 


Ben je er nog verder mee bezig geweest? Heb je het ondertussen werkend?