Skip to main content

Goedendag,

Ik ben overgestapt van ziggo naar kpn. 1000 mbt welkom abonnement. Kpn monteur alles geinstalleerd. Ik check regelmatig snelheid maar ontvang niet meer dan 60 mbit download?? Ik heb alleen KPN tv kastje en 2 mobiels en een laptop thuis in gebruik. Als ik naast de router sta dan krijg ik ook niet meer dan 60 of 70 mbit download.

Hoe kan dit nou? Iemand enig idee?

Je hebt het dan over wifi?? Welk type modem heb je?


Dag Joep, bedankt voor je reactie.

Kpnbox 12b, sagemcom. Ik heb het inderdaad over wifi, ik check het met zo'n app op mijn mobiel.


Hallo @HansVHG als je 1 Windows pc rechtstreeks bekabeld op het modem aansluit , de Ookla-app uit de MS Store download met alle overige (draadloze) apparatuur uit, waar kom je dan op uit?

Een gemiddelde waarde bekabeld moet zijn 930/930Mbits/s.

Je hebt trouwens een abo op bekabeld internet en niet op wifi.

Jouw telefoon staat vermoedelijk op de 2.4-band.

Via wifi kun je onder met wifi6 ax onder de meest ideale omstandigheden ongeveer tussen de 800 en 900Mbit/s halen en met wif5 ac misschien de helft, beide uiteraard met de 5.0-band.

 

 


Bedankt voor de antwoorden. Zal ff later de suggesties uitvoeren.

Blijft over de vraag, waarom maar 60 mbit download nu??

Heb alleen kpntv kastje en 2 mobiels aan de wifi. Als ik naast het modem sta meet ik maximaal 60 mbit


Bedankt voor de antwoorden. Zal ff later de suggesties uitvoeren.

Blijft over de vraag, waarom maar 60 mbit download nu??

Heb alleen kpntv kastje en 2 mobiels aan de wifi. Als ik naast het modem sta meet ik maximaal 60 mbit

 

waarschijnlijk omdat jou mobiel alleen maar beschikt over 2.4ghz band wifi. dan zijn deze waardes redelijk normaal.


Blijft over de vraag, waarom maar 60 mbit download nu??

Hallo @HansVHG 

dit schreef ik in mijn 1e reactie:

Jouw telefoon staat vermoedelijk op de 2.4-band.

Dan zijn die waarden normaal, zoals ook @joey92 in zijn reactie schreef.

 


Wat is het merk en type van die smartfoon? Welke snelheid meet u met andere apparaten? 


Bedankt voor de reacties. Ik heb een samsung galaxy note 9, volgens mij alweer een oudje maar ik ben er prima tevreden over.

De app die ik gebruik om te meten is 'speedtest' van  Ookla, android versie. 

Dien ik een andere app te gebruiken? 


Heeft u ook als eens een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop geprobeerd? 


Als het goed is dan ondersteund de “Samsung Galaxy Note 9” 2,4 GHz en 5 GHz.
Log in op de box 12, Zet bij “”Extra Wifi” de 5Ghz aan. Verbind met deze netwerknaam  en doe een snelheidstest.

Uitgebreidere uitleg: KPN Box 12: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi"