Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag geen draadloze verbinding meer op de laptop en TV.
Betreft een experia Box8, meerdere keren reset gedaan, echter zonder resultaat.
Opvallend is wel dat de GSM geen problemen heeft.
 

Hoi @jjvanheulen, welkom hier. 

Het is inderdaad bijzonder dat jouw mobiel nog wel WiFi heeft, maar de tv en laptop niet. Het wireless lampje brandt dus nog wel op het modem? En kun je het netwerk nog wel zien op tv en laptop? Kun je daarmee verbinden? Want heb je het netwerk al eens vergeten op tv en laptop? 

Zou je ook vast jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Dan kan ik ook eens meekijken. Hoor graag van je. 


lampje van wifi brand.

inmiddels weer wifi op TV en soundbar.
GSM had en heeft geen probleem.
laptop wel bekabeld internet, echter geen wifi.
Opnieuw opstarten en resetten van het modem mag niet baten.
Laptop kan het modem niet vinden, op allerlei manieren geprobeerd.
soortgelijke kwestie ook bij mijn moeder gehad met een Experia box 8, deze bleek al zo oud te zijn dat hij is vervangen, toen was het probleem opgelost.
Gr.

 


Dat zou een probleem kunnen zijn inderdaad. Dat het modem niet meer goed is, maar dan zou ik wel verwachten dat alle apparaten problemen geven. Zit de WiFi ook niet op een kanaal die de laptop niet kan vinden? Veel apparaten werken bijvoorbeeld niet samen met kanaal 13 bijvoorbeeld. 


Heb je er nog naar gekeken?


Bart, meerdere zaken aangepast en geprobeerd, echter de wifi van de laptop werkt niet.
Denk niet zozeer dat het modem de oorzaak, zoals je zelf zei, de andere apparaten werken wel.

Voor het moment bekabeld internet, niet echt een probleem, maar blijf wel op zoek naar een oplossing.
Alvast bedankt voor je meedenken.
Gr. Koos


Ja, het is heel bijzonder. Laptop is wel up to date? En is het een nieuwe laptop? Ik zie trouwens ook dat je Telfort klant bent. Internet van Telfort komt pas later dit jaar over. Wellicht kunnen mijn Telfort collega's nog even verder kijken hierna.