Skip to main content

Kan het zijn dat ik bij het gedwongen overstappen van Telfortglasvezel naar KPN mijn Wifi signaal slechter is geworden. TV kijken op laptop valt soms uit.

Kan het zijn dat bij mijn gedwongen overstap van Telfortglasvezel naar KPN mijn wifi signaal is verslechterd. Graag antwoord met dank.


Heb je een ander modem gehad?


TV kijken op mijn laptop gaat via wifi


TV kijken op mijn laptop gaat via wifi

Vandaar de vraag of je een ander modem (experiabox) hebt gehad. Dat is die witte met al die lampjes en poorten. Die zendt het wifi uit.

Het zwarte kastje is de tv-ontvanger.


Goedemiddag @Jacquesnuth1939 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! De overstap van Telfort naar KPN staat helemaal los van het probleem wat je ervaart omdat je verbinding hetzelfde is gebleven. Mijn eerste advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Dit is een tool die bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoert. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn Wi-Fi versterkers die je bekabeld dient aan te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Wil je me laten weten wat hier uit is gekomen?


Hoi @Jacquesnuth1939 , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven! Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat graag :)


Het is vooralsnog een zuiver administratieve omzetting. Het is nog steeds het Telfort systeem op het netwerk.
De omzetting naar het KPN-systeem volgt later. Daar zou je helemaal niks van moeten merken.


Reageer