Skip to main content

Goedendag,

 

Ik wil graag Wifi 6 in huis. Nu ben ik net 2 maanden te vroeg klant geworden bij KPN waardoor ik niet de KPN Box 12 kreeg, maar nog de V10A. De V10A is geen Wifi 6 modem.

 

Als ik een Wifi 6 router aanschaf en deze aansluit op mijn modem, heb ik dan Wifi 6 in huis? Of werkt dit pas in geval van een Wifi 6 modem EN Wifi 6 router?

 

Ik hoor het graag!

Hallo @Joran94 , een ander modem zal je van KPN niet krijgen en een losse router kopen is niet zinvol, je kunt beter een accesspoint kopen die WiFi 6 ondersteunt, maar ook dat heeft alléén zin als je de devices die je thuis gebruikt óók WiFi 6 ondersteunen, anders is het een zinloze investering.

 


Een router is er al en blijft ook, aangezien het mij gaat om de meest stabiele verbinding ivm gamen. Ik begrijp dus dat wifi 6 te bereiken is ondanks dat het modem geen wifi 6 heeft?


Gamen via Wi-Fi?! Sorry maar de echte gamer doet het bekabeld! Ik wil je niet te kort doen maar trek een kabel en je bent van alle Wi-Fi problemen af. Ook wifi 6 gaat je daarbij niet helpen.


Lukt prima met de juiste instellingen en apparatuur, kabelactivist. Kan iemand mij vertellen of het dus mogelijk is om de voordelen van Wifi 6 te bereiken zonder dat het modem zelf Wifi 6 heeft? 


Lukt prima met de juiste instellingen en apparatuur, kabelactivist. Kan iemand mij vertellen of het dus mogelijk is om de voordelen van Wifi 6 te bereiken zonder dat het modem zelf Wifi 6 heeft? 

Per ongeluk mijn eigen reactie als antwoord bestempeld.. Vraag is nog niet concreet beantwoord.


Een router is er al en blijft ook, aangezien het mij gaat om de meest stabiele verbinding ivm gamen. Ik begrijp dus dat wifi 6 te bereiken is ondanks dat het modem geen wifi 6 heeft?


Als het apparaat waar je wifi vandaan haalt het zij een modem/router/accesspoint geen wifi 6 ondersteund krijgt het apparaat wat je gebruikt ook geen wifi 6 verbinding er mee. Al zou jouw apparaat het wel ondersteunen.

 

Met vriendelijke groet,

Brian


Een router is er al en blijft ook, aangezien het mij gaat om de meest stabiele verbinding ivm gamen. Ik begrijp dus dat wifi 6 te bereiken is ondanks dat het modem geen wifi 6 heeft?


Als het apparaat waar je wifi vandaan haalt het zij een modem/router/accesspoint geen wifi 6 ondersteund krijgt het apparaat wat je gebruikt ook geen wifi 6 verbinding er mee. Al zou jouw apparaat het wel ondersteunen.

 

Met vriendelijke groet,

Brian

Kijk, dat is een duidelijk antwoord. Bedankt!


Een router is er al en blijft ook, aangezien het mij gaat om de meest stabiele verbinding ivm gamen. Ik begrijp dus dat wifi 6 te bereiken is ondanks dat het modem geen wifi 6 heeft?


Als het apparaat waar je wifi vandaan haalt het zij een modem/router/accesspoint geen wifi 6 ondersteund krijgt het apparaat wat je gebruikt ook geen wifi 6 verbinding er mee. Al zou jouw apparaat het wel ondersteunen.

 

Met vriendelijke groet,

Brian

Kijk, dat is een duidelijk antwoord. Bedankt!


Geen enkel probleem.


Met vriendelijke groet,
Brian


Lukt prima met de juiste instellingen en apparatuur, kabelactivist. Kan iemand mij vertellen of het dus mogelijk is om de voordelen van Wifi 6 te bereiken zonder dat het modem zelf Wifi 6 heeft? 

Welke voordelen doelt u eigenlijk op? Kunt u die benoemen? 🤔


Lukt prima met de juiste instellingen en apparatuur, kabelactivist. Kan iemand mij vertellen of het dus mogelijk is om de voordelen van Wifi 6 te bereiken zonder dat het modem zelf Wifi 6 heeft? 

Welke voordelen doelt u eigenlijk op? Kunt u die benoemen? 🤔

Ik lees dat het efficiënter, sneller en stabieler is dan de “standaard” wifi. Ik heb nu vrij goed internet maar af en toe een “lag” momentje tijdens het gamen, wat ik hoop op te lossen. In de zoektocht naar de mogelijke verbetering kwam ik Wifi 6 tegen en vroeg me dus af of ik daar ook een wifi 6 modem voor nodig had.


Het apparaat waarmee u gamed moet ook WiFi 6 ondersteunen.

Maar als je lag hebt: bekabeld gamen. Stop met dat gepruts via WiFi.