Skip to main content

Onlangs is er een KPN monteur langs geweest om mijn wifi netwerk te verbeteren. Dit met behulp van de KPN wifi Experia kastjes (bedraad). Hij heeft hierbij de wifi op de V10 uitgezet, zodat wifi alleen via de Experia kastjes zou gaan. Dit levert niet het gewenste resultaat (nog slechts 4 mbs boven), dus ik wil deze kastjes eruit hebben. Hoe zet ik de wifi op de V10 weer aan of kan KPN dat op afstand?

Zegt u nou eigenlijk dat de experia versterkers helemaal niets doen?????


Hoi @GuRa! Erg gek dat de versterkers niet het gewenste resultaat hebben. 😕 Was dit ook niet zo toen de monteur de wifi doorliep nadat ze aangesloten waren? Of ging het toen wel even goed? Ik raad je aan om de Wifi Manager nog te doorlopen met de versterkers aangesloten. Wellicht staan de instellingen net niet optimaal en is het hiermee opgelost!


Achterop het modem staat hoe u in kan loggen. Daar kunt u de wifi weer aanzetten. Een fabrieksreset hersteld ook alle instellingen maar ik weet niet wat er allemaal is ingesteld voor u huishouden.


Hoi @GuRa! Erg gek dat de versterkers niet het gewenste resultaat hebben. 😕 Was dit ook niet zo toen de monteur de wifi doorliep nadat ze aangesloten waren? Of ging het toen wel even goed? Ik raad je aan om de Wifi Manager nog te doorlopen met de versterkers aangesloten. Wellicht staan de instellingen net niet optimaal en is het hiermee opgelost!

Toen ik de versterkers pas had en zelf geïnstalleerd heb was het op zich oké. Dit is slechter en slechter geworden. Wi-Fi manager meermaals doorlopen en uiteindelijk monteur op bezoek. Beneden gewoon ca 92 mbs,  op de 1e verdieping, letterlijk 5 mtr vd de aansluiting via open trap geeft versterker 4 mbs. De 2e verdieping was vanzelfsprekend helemaal drama. Dit is ook door de monteur niet verbetert en hij wist het ook niet meer. Advies super Wi-Fi van KPN kopen. Ik heb al eerder laten weten wat ik hiervan vind. Ik heb nu een Wi-Fi mesh set (geen kpn) aangeschaft en heb hiermee goed Wi-Fi door heel mijn huis. Opgelost maar ik blijf er een nare smaak naar kpn aan overhouden. 


Fijn dat de wifi nu beter werkt, maar ik snap dat je hier een naar gevoel aan overhoudt. Ik vraag me ook af waarom je met de Experia Wifi zo'n lage snelheid had. Als ze rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aangesloten zitten zou de snelheid in de buurt van de Experia Wifi zeker niet zo laag moeten zijn. 😕 Liep er vanuit de Experia Wifi een internetkabel rechtstreeks naar de Experia Box toe? Weet je nog hoe de lampjes op de Experia Wifi brandden? 

Als je met je huidige wifi mesh set tevreden bent kunnen we het hier uiteraard ook bij laten, maar mocht je het nog op willen pakken wat de Experia Wifi betreft dan loop ik dit graag met je door. 😄


Fijn dat de wifi nu beter werkt, maar ik snap dat je hier een naar gevoel aan overhoudt. Ik vraag me ook af waarom je met de Experia Wifi zo'n lage snelheid had. Als ze rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aangesloten zitten zou de snelheid in de buurt van de Experia Wifi zeker niet zo laag moeten zijn. 😕 Liep er vanuit de Experia Wifi een internetkabel rechtstreeks naar de Experia Box toe? Weet je nog hoe de lampjes op de Experia Wifi brandden? 

Als je met je huidige wifi mesh set tevreden bent kunnen we het hier uiteraard ook bij laten, maar mocht je het nog op willen pakken wat de Experia Wifi betreft dan loop ik dit graag met je door. 😄

Het werkt nu en dat was het doel. Bedankt voor de reactie nog.


Prima! 🙂 In dat geval wens ik je nog een fijne zondag. 


Reageer