Skip to main content

Hallo,

 

Als ik overstap van normale kabel op glasvezel, is het wifi bereik dan ook groter (ervanuitgaande dat de modem ongeveer op dezelfde plaats staat)?

In onze tuin is deze namelijk erg slecht, en de wifi versterker knalt er regelmatig uit. Het liefste zou ik het zonder versterker doen.

 

Groeten nienke

Een wifi zend/ontvanger is een geheel zelfstandig apparaat en heeft niets van doen met de manier waarop het is aangesloten op het internet, het zit helaas wel vaak in een kastje met een modem en router.

Bij glasvezel kan het kastje eenvoudig verplaats worden dmv een langere UTP kabel.

Een kleine verplaatsing, draaien of kantelen kan al veel schelen trouwens, experimenteel vast te stellen.


Kort antwoord: nee.


Hi @Nienkett, welkom op het forum. 

Goed uitgelegd hier. Met glasvezel heb je meer flexibiliteit als het om de plaatsing van de Experiabox gaat. De hoeft niet meer bij het aansluitpunt te worden geplaatst, de lengte van de kabel maakt nu geen verschil meer uit. Met andere woorden, je zou een langere kabel kunnen trekken en de modem ergens anders kunnen plaatsen, lees: dichterbij. 

Op dezelfde plek zal er niet veel verschil merkbaar zijn, gok ik.