Skip to main content

Sinds wij glasvezel hebben is het bereik slecht we hebben overal kabels getrokken maar het wifi bereik buiten en boven is slecht. Wij betalen 85 euro pm plus een mobiele abonnement . Waarom krijgen nieuwe klanten wel wifi versterkers en wij die al 10 jaar een abonnement hebben niet? ik huur er nu 1 kosten 2,50 p m maar het bereik is nog steeds niet goed. En dit is ook niet klantvriendelijk. Kan er een monteur langs komen om alles te controleren?

Er kan een monteur langs komen. Maar die moet u wel betalen. 

Is de WiFi versterker bekabeld aangesloten? 


Welk merk en type modem heb je @Boost en hoe is de versterker aangesloten op het modem, bekabeld of draadloos?

Was is de afstand tussen versterker en/of modem tot het apparaat dat je draadloos wilt gebruiken?

Als de versterker niet aan je wensen voldoet, kun je de huur opzeggen na de minimale huurtermijn.

 


Merk modem experia box v 10 bekabeld. Er zit 50 cm tussen het modem en versterker ook bekabeld 

Het zou fijn zijn als je buiten gewoon Wifi bereik hebt. 


Sorry maar ik ga niet voor een monteur betalen. Wij betalen genoeg per maand.


Staat de wifi op de modem wel uit @Boost , dat is wel een voorwaarde voor het goed werken van de versterker @Boost 

En je zou de wifi manager eens kunnen draaien om de wifi te optimaliseren 

Met een V10  heb je eigenlijk 2 versterkers nodig, 1 om de uitgevallen wifi van de modem op te vangen en 1 als uitbreiding van de wifi 


Wij krijgen de wifi op de modem niet uit op advies van een telefoniste van kpn was dat geen probleem. Als ik een wifi versterker van kpn krijg oke maar ik ga geen huur betalen


Wij krijgen de wifi op de modem niet uit op advies van een telefoniste van kpn was dat geen probleem. Als ik een wifi versterker van kpn krijg oke maar ik ga geen huur betalen

Dat heeft de telefoniste fout @Boost , het wifiknopje op de modem zolang ingedrukt houden totdat het lampje uitgaat, 


Dat is gelukt wifi staat nu uit op het modem.


Hi @Boost,

Fijn dat het nu alsnog gelukt is om de wifi uit te krijgen, hoe gaat het nu met het wifi bereik?


Beter , maar ik heb nog een witte wifi versterker boven liggen kan ik deze draad los erbij koppelen? 


Beter , maar ik heb nog een witte wifi versterker boven liggen kan ik deze draad los erbij koppelen? 

Ja dat kan even bekabeld aan het modem hangen voor 20minuten . Daarna loskoppelen en op gewenste plek in de stroom aan sluiten


Beter , maar ik heb nog een witte wifi versterker boven liggen kan ik deze draad los erbij koppelen? 

Ja dat kan even bekabeld aan het modem hangen voor 20minuten . Daarna loskoppelen en op gewenste plek in de stroom 

Dat kan dus niet! Bij het gebruik van de v10 moet het wifipunt altijd bekabeld zijn en blijven. 

 


Het verbaast me dat de v10 niet voldoende bereik zou hebben. Juist de v10 heeft een sterk wifisignaal. Natuurlijk is dat minder als ie in de meterkast staat. Ik ben dus wel benieuwd waar die staat en waar je geen bereik meer hebt. Uiteraard heb je met een modem in de meterkast buiten bijna geen bereik. 


@Joep1965 als ik het goed begrijp heeft @Boost een sw2 gehuurd en die is bekabeld. Echter stelt hij de vraag of hij een witte super wifipunt die die nog heeft leggen draadloos aan kan sluiten. Dan is mijn antwoord nog steeds :JA!  Dat is mogelijk :)


@Glille je hebt gelijk. Ik had even over het hoofd gezien dat er al een wifipunt bekabeld was.


En welk wifi punt kan ik dan het beste los koppelen de witte of de zwarte? 


Ik heb de witte wifi versterker in de woonkamer gezet. Het groene lampje knippert is dat goed? 


Ik heb contact opgenomen met kpn omdat ik geen wifi heb op mijn telefoon en hij herkent ook het thuisnetwerk niet. 


Ik heb de witte wifi versterker in de woonkamer gezet. Het groene lampje knippert is dat goed? 

Tijdens het opstarten en koppelen met de modem mag deze knipperen, maar op een gegeven moment moet deze constant groen branden @Boost 


Ik heb contact opgenomen met kpn omdat ik geen wifi heb op mijn telefoon en hij herkent ook het thuisnetwerk niet. 

Werkt dit inmiddels wel @Boost? Of gaat het nog steeds mis? Het is mij niet helemaal duidelijk of dit gaat om je volledige verbinding of dat het alleen mis gaat in de buurt van je witte wifipunt. Zou je hier wat meer toelichting over kunnen geven?


Het werkt weer👍


Ah, goed nieuws @Boost! Bedankt dat je het nog even laat weten 😊


Reageer