Skip to main content

Sinds een jaar woon ik in een appartement uit 2003. Heb regelmatig een trage of soms helemaal geen contact met mijn experiabox. Nu gaf iemand aan dat de experiabox in de meterkast wordt geblokkeerd door de geïsoleerde deur. Heb hier slechter wifi dan in mijn eengezinswoning. Wat is een goede oplossing? Ben al naar BCC geweest en dat geintje kost mij 169 euro. Echter heb geen zekerheid dat het is opgelost. Heb ook al drie keer de oplossing gedaan van kpn

 

Helpt het als je de deur open zet en de Experiabox op de stoel voor de meterkast zet? Dit om te testen uiteraard, is geen oplossing natuurlijk. 

Welke Experiabox heeft u?

Welke "oplossing van KPN" heeft u geprobeerd? 


Beste 

 

Heb de V10. Als ik alle deuren open zet lijkt het wel beter te gaan. Heb via mijn KPN de test gedaan met meten van het signaal door mijn huis. Krijg dan een update van mijn wifi. Dan lijkt het iets beter maar een par dagen later is het weer het zelfde liedje.


Hoi @RoMa-1957 en welkom op het forum! Is het geen mogelijkheid om de Experia Box buiten de meterkast te houden? Als de kabel hier lang genoeg voor is en hij onder de deur van de meterkast doorpast bijvoorbeeld. Mocht dit geen optie zijn, doorloop je de Wifi Manager dan ook op de plekken in je woning waar je nog nét wel wifi signaal hebt? Als de Wifi Manager constateert dat het bereik niet goed genoeg is na het verbeteren van de instellingen kun je in aanmerking komen voor gratis wifi versterkers, maar dan is het van belang dat je de metingen doet op plekken waar het wifi signaal slecht is. Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt. 


Met een goede router zou in een appartement (1 verdieping neem ik aan) dat meer als voldoende moeten zijn in mijn ogen. Gaatje door het hout en de V10 ophangen. Misschien niet heel fraai maar wel fijne wifi?

 

Extra gratis wifi versterker zoals sanne_m aangeeft kan met een juiste meting via de wifi manager. Dan blijft de v10 in de meterkast en krijg je bedrade andere oplossingen.

 

Zelf heb ik een mesh systeem van deco die klein en rond zijn. Ik heb  1 deze als een soort rookmelder tegen een houten want aan gehangen en hij valt alleen mij op, omdat ik hem zelf heb opgehangen.

 

Check voor je zelf wat je acceptabel vind, hoeveel je zou willen uitgeven en ga zo maar door. Met alle technologie is wifi niet meer gegarandeerd en is soms een eenmalige uitgaven toch zijn geld waard. 


Ik heb niets meer vernomen, dus ik hoop dat de wifi in de tussentijd verbeterd is! Zo niet, laat het hier gerust weten. 🙂


Helaas blijft slecht. Wanneer ik de deuren open zet is het beter. Daarnaast kwam ik erachter dat een kamertje waar de wifi ook slecht is de muur 26 cm dik beton is, deur heeft een brandvertragende factor van 30 minuten.


Hoi @RoMa-1957 en welkom op het forum! Is het geen mogelijkheid om de Experia Box buiten de meterkast te houden? Als de kabel hier lang genoeg voor is en hij onder de deur van de meterkast doorpast bijvoorbeeld. Mocht dit geen optie zijn, doorloop je de Wifi Manager dan ook op de plekken in je woning waar je nog nét wel wifi signaal hebt? Als de Wifi Manager constateert dat het bereik niet goed genoeg is na het verbeteren van de instellingen kun je in aanmerking komen voor gratis wifi versterkers, maar dan is het van belang dat je de metingen doet op plekken waar het wifi signaal slecht is. Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt. 

Heb je deze tip dan ook al geprobeerd? Zo ja, wat was dan het eindresultaat van de Wifi Manager? 


Blijft dus slecht. Vanmorgen een  herstart gedaan van experia box. Was toen nog slechter. Overweeg nu om naar Ziggo over te stappen. Wie heeft er ervaring hiermee?


Heb je al Wi-Fi versterkers geplaatst?


Heb nog geen versterkers geplaatst. Kost mij 265 euro. Via bcc. Wel met deur meterkast open gezeten en huiskamer deur. Dan gaat het iets beter. Wanneer ik mijn wifi op telefoon uitzet heb ik, perfect internet in het hele huis.


Heb nog geen versterkers geplaatst. Kost mij 265 euro. Via bcc. Wel met deur meterkast open gezeten en huiskamer deur. Dan gaat het iets beter. Wanneer ik mijn wifi op telefoon uitzet heb ik, perfect internet in het hele huis.

Maar als je de wifi manager gebruikt, kun je wellicht kijken of er een gratis oplossing geboden wordt vanuit KPN… Wat stond daar als conclusie?


Deze heb ik gebruikt. Al meerdere malen. De laatste keer kreeg ik een update en was het aantal mb's zelf lager dan daarvoor.


Deze heb ik gebruikt. Al meerdere malen. De laatste keer kreeg ik een update en was het aantal mb's zelf lager dan daarvoor.

Hallo Roma,  

bij mij kwam hij bij de manager ook uit dat ik monteur moest betalen, maar heb de situatie aan dd telefoon uitgelegd,  en ik heb een gratis monteur aan huis gehad. 
en die tot dd conclusie kwam dat hij een externe wifi punt in mijn huiskamer heeft geplaatst.

omdat indd mijn wifi signaal heel slecht was en geen mogelijkheid was om mijn modum te verplaatsen.

dit heb mij niets gekost. 

 

 

 

 


Deze heb ik gebruikt. Al meerdere malen. De laatste keer kreeg ik een update en was het aantal mb's zelf lager dan daarvoor.

Excuses voor de late reactie. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we eens kijken naar de uitkomsten, en wat ik hierin kan doen.


Reageer