Skip to main content
Vraag

Wifi bereik is slecht, en als we een FRITZ!Repeater gebruiken valt de Wifi ook steeds weg

  • 7 September 2024
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

De wifi in mijn huis blijft wegvallen, en het bereik is zeer matig. 

Onze modem staat beneden aan de voorkant en heb al een tijd dat het signaal zeer slecht is in de slaap kamer, eerste verdieping aan de achterkant. We wilden dit oplossen door het gebruik van een Fritz wifi versterker. Dit werkt, met een beter wifi signaal in huis al dan niet optimaal als het signaal op zolder nog steeds slecht is. 

Alleen als de wifi versterker wordt gebruikt valt het wifi steeds weg op verschillende apparaten. Namelijk op mobiele telefoons, de smart TV, de playstation, en de werk computer. Waar het apparaat staat lijkt geen invloed te hebben. 

Zelfs zonder de versterker, die we nu niet meer gebruiken omdat het wegvallen van het signaal steeds erger werd, is er nu ook nog steeds problemen met wegvallen van het wifi signaal voornamelijk bij de playstation. 

 

Dus mijn wensen samengevat. 

Sterker wifi signaal in huis en stabieler wifi signaal in huis.  

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen @Wifiwegvallende David ?

Zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

en

Succes


Bedankt voor je reactie Jan. 

 

Ik heb een KPN Box 12b, met glasvezel aansluiting. De fritz versterker is een AVM FRITZ!Repeater 3000. 

 

Ik heb als 1 van de eerste dingen de KPN wifi manager geprobeerd maar kwam niet bij mijn specifieke probleem en de enige oplossing die werd gegeven was de wifi versterkers van KPN. Naar mijn idee geen oplossing maar reclame. 

 

Ik heb ook verschillende kanalen gebruikt voor de 2.4 ghz wifi en de 5ghz kanaal geprobeerd allemaal zonder succes. De modem dit automatisch laten aanpassen lijkt het beste te werken. 

 

Ook heb ik al meerdere malen de modem herstart, en het wifi netwerk allemaal zonder enig succes. Het probleem blijft, zonder versterker erg zwak wifi signaal. Het was beter voordat we glasvezel kregen en de nieuwe modem.

En met versterker wegvallend signaal.  

 

update, ik heb de wifi manager opnieuw geprobeerd en daarmee mijn modem gereset. Ik kan daarna niet verder omdat vanzelfsprekend mijn signaal is weggevallen en de pagina niet meer werkt. En nee, ik heb de pagina niet opnieuw geladen.  Helaas heeft de reset niet geholpen.  


Hoi @Wifiwegvallende David 

De WiFi Fritz!Repeater werkt alleen goed samen met de Fritz!Box van AVM, omdat deze repeaters ook special voor de Fritz!Box worden gemaakt, en daardoor ook perfect samenwerken.

Zelf heb ik de Fritz!Box 5590 Fiber en de Fritz!Repeater 6000 en Fritz!Repeater 1200 en heb van de nok van mijn dak tot de begaande grond een goede en stabiele WiFi signaal.
Met goede snelheden die daarbij horen.

Nu probeer je de Fritz!Repeater te koppelen aan de KPN Box 12b van een Franse fabrikant, met daarin software van KPN, wat dus kan leiden tot jouw benoemde problemen.

Vandaar dat WiFi manager van KPN ook naar de WiFi versterkers van KPN verwijst, omdat deze zijn afgestemd op de modems die KPN uitlevert aan haar klanten.
Dit is dus geen reclame, maar een goed advies vanuit KPN.

Wil je de Fritz!Repeater goed laten werken, dan zou je kunnen overwegen om een goede Fritz!Box te kopen, en het modem van KPN (Box 12b) veilig op te bergen op zolder.

KPN biedt ook een Fritz!Box te huur aan, met daarbij gratis Service Plus de betere en vakkundige klantenservice van KPN (kosten 7,49 per maand).

Via de volgende link, kom je op de speciale pagina van de Fritz!Box bij KPN uit, waar je hem eventueel ook kunt bestellen: Fritz!Box: het modem voor Pro's

 

 


Die repeater zou u bekabeld aan moeten sluiten. En hem een andere WiFi naam uit moeten laten zenden dan de KPN Box. 


Reageer