Skip to main content

Hi all,
 

Ik dacht ik doe ook eens dat Superwifi…. Na inmiddels uren met de klantenservice via chat/Twitter in de weer geweest te zijn, 396x het advies opgevolgd om de boel te resetten, de Experiabox te resetten, de SW-punten te resetten, alle kabels minutieus na te lopen, de WiFi verbeter module te gebruiken En nog n keer, en nog een keer en dan als kers na vandaag 3 uur een monteur van KPN over de vloer gehad te hebben moet ik vooralsnog concluderen dat vooral de marketing rondom Superwifi, super is…
 

Ik woon in een gewoon, redelijk nieuw rijtjes huis met drie woonlagen (BG-1-2) en een kleine tuin. 
 

ik begon met 2 SW-punten; 1 bedraad, andere niet.


Ik heb er inmiddels dus 4! EN allemaal BEDRAAD!!! En dan heb ik een schotel die maar oranje blijft wat ik en ook de monteur ook probeerden... 

De supervriendelijke monteur begon overigens met dat hij dat Superwifi van KPN helemaal niets vindt dus nou dat was geen bemoedigend begin maar wel eerlijk en daar houd ik van! Hij is dus 3 uur bezig geweest, trap op, trap af…. Op een gegeven moment ben ik zelf met m mee gaan kijken. Hij moest tussentijds wel 4x bellen met collega’s, mijn hele netwerk was op n gegeven moment weg, alles weer opnieuw aan de praat gekregen.

Maar het meest schrijnende vind ik dat ik:

  • Zelfs met 4 SW schotels niet overal bereik heb…
  • Alle SW punten zijn nu op mijn bedrade netwerk aangesloten anders is het een kansloze oplossing! Echt nog n geluk dat ik overal kabels had laten leggen maar goed niet de bedoeling!
  • ik heb nu voor €240 SW schotels gekocht! 
  • Een schotel blijft maar n oranje lampje weergeven.

zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? Dat kan toch gewoon niet? En ik moet ook zo’n moeite doen om te worden geholpen... 

 

Weet iemand goede alternatieven voor Super WiFi? Dan zeg ik dat spul vaarwel…

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

Ja begrijpelijk, ik ben me ook aan het oriënteren daarin, wordt denk ik een Denon oplossing. 

Maar ook hier waren er nooit problemen, toen opeens wel en ik vond geen enkele oplossing naast bekabeld. Toen boost aangeschaft, en alles opgelost. Ook ik werk vanuit thuis, hoe perfect mijn WiFi nu ook is, als ik klantgesprekken voer en ik werk over de wifi. Dan hoor ik continu wegvallende gesprekken, ik hoor klant niet en klant mij niet met momenten. Terwijl er in de opnames geen onderbrekingen zijn te horen maar er wel allemaal rode kruisjes zichtbaar zijn op de punten waarbij ik klant even kort niet hoor :joy: ​​​​​​

Dus schiet mij maar lek, thuiswerken is

 

bekabeld gewoon het verstandigst, daar zijn nooooit problemen mee :relaxed:


met mijn netwerk door de KPN werkte Sonos prima. Al 7,5 jaar probleemloos waarvan de laatste 3 jaar ofzo zonder de Bridge omdat Sonos dat aangaf. 

Heeft het ook probleemloos gewerkt nadat je die "super"WiFi's in jouw netwerk had opgenomen?


Welke heb je nu dan 

Gs108e of de Gs308e 

 

Ik heb er een van elk maar overigens wel op een punt in het netwerk waar er geen TV ontvanger achter zit. Wel kan ik bevestigen dat ze beide IGMP snooping hebben. ;)

 


met mijn netwerk door de KPN werkte Sonos prima. Al 7,5 jaar probleemloos waarvan de laatste 3 jaar ofzo zonder de Bridge omdat Sonos dat aangaf. 

Heeft het ook probleemloos gewerkt nadat je die "super"WiFi's in jouw netwerk habt opgenomen?

Ja, totdat de monteur geweest is eigenlijk. 


met mijn netwerk door de KPN werkte Sonos prima. Al 7,5 jaar probleemloos waarvan de laatste 3 jaar ofzo zonder de Bridge omdat Sonos dat aangaf. 

Heeft het ook probleemloos gewerkt nadat je die "super"WiFi's in jouw netwerk habt opgenomen?

Ja, totdat de monteur geweest is eigenlijk. 

Dus eerst had je die "super"WiFi's zelf geïnstalleerd en toen werkte alles prima.

Toen kwam de monteur en die heeft het één en ander gewijzigd zodat het nu niet meer werkt.

Vraag. Als je alle Sonos apparatuur helemaal uit zet, heb je dan nog problemen op andere apparaten met wifi en/of haperingen? 


met mijn netwerk door de KPN werkte Sonos prima. Al 7,5 jaar probleemloos waarvan de laatste 3 jaar ofzo zonder de Bridge omdat Sonos dat aangaf. 

Heeft het ook probleemloos gewerkt nadat je die "super"WiFi's in jouw netwerk habt opgenomen?

Ja, totdat de monteur geweest is eigenlijk. 

Dus eerst had je die "super"WiFi's zelf geïnstalleerd en toen werkte alles prima.

Toen kwam de monteur en die heeft het één en ander gewijzigd zodat het nu niet meer werkt.

Vraag. Als je alle Sonos apparatuur helemaal uit zet, heb je dan nog problemen op andere apparaten met wifi en/of haperingen? 

Inderdaad. 
 

Dat wordt de volgende test of misschien ook nog dat de playbar van Sonos met n optical audio kabel is aangesloten… geen HDMI. Er zit ook geen HDMI aansluiting op de playbar. Alleen n optische audio en n UTP aansluiting. Mijn Sonos spullen zijn nog van generatie 1 dus geen HDMI arc. Ben ook al aan t kijken naar andere surroundgeluid....


… Nu alweer sinds 10 september bezig om die nieuwe super WiFi schotel terug te krijgen. Ze zijn m kwijt bij dat CEVA logistics. Op 12-09 wel bij ons in ontvangst genomen! 
 

ha en dus nu komt er n nieuwe mijn kant op… Ja dat had al gemoeten; dus nu zeker aanstaande week! 
 

Vorige week vrijdag gebeld nog niets ontvangen. Zelfde verhaal maar dan moet u de nieuwe Superwifi schotel zeker dinsdag de 22ste hebben! Nou dus niet….. Morgen weer bellen…. 


Ik vind het spijtig om te lezen dat er nu dingen misgaan met betrekking tot het vervangen van je SuperWifi punt, @eacrusher. Heb je nog contact gehad met Ceva Logistics? Hoe is dit afgelopen?


Kreeg gisteravond uiteindelijk De vervanging voor de defecte schotel…. 

 

 


Kreeg gisteravond uiteindelijk De vervanging voor de defecte schotel…. 

 

 

Goed om te lezen dat je eindelijk een vervangend exemplaar hebt ontvangen. Werken de SuperWifi punten nu naar behoren? 


Welke HDMI kabel gebruik om je 4K decoder te verbinden met je TV? Bij mij hapering van beeld als ik in mijn ogen een “dure” HDMI gebruikte van 4K decoder naar TV. Deze vervangen door de originele HDMI kabel die meegeleverd wordt met de 4K decoder en het haperende beeld was verdwenen!


Reageer