Skip to main content

Heb een probleem met KPN Box 12 Wi-Fi lampje blijft knipperen en bij radio 10 valt de verbinding weg 

Geluid van tv en andere radiostations geen probleem 

Wat kan er mis zijn?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Heb een probleem met KPN Box 12 Wi-Fi lampje blijft knipperen en bij radio 10 valt de verbinding weg 

Geluid van tv en andere radiostations geen probleem 

Wat kan er mis zijn?

 

Hoi, bij mij knippert de Wi-Fi ook. Dat is normaal gedrag. Zie ook de handleiding:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn-box/kpn-box-12/topic/ontdek-het-modem/uitleg-lampjes-en-knoppen/1

 

Het knipperen van het Wi-Fi lampje betekent: “Werkt in wpa-beveiligingsmodus en frame is verzonden of ontvangen”.


Dank voor de reactie maar kan ook blijven branden dan werkt in spa beveiligingsmodus.

Wat frame is verzonden of ontvangen zegt mij niets.

Maat de vraag blijft waarom radio 10 wegvalt?

En bij andere stations en tv geen probleem.


spa moet zijn wpa


Hoi @wenm, ik heb even een nieuw topic voor je vraag aangemaakt.
Een knipperend wifi lampje duidt in principe nooit op een probleem.
Ervaar je nog steeds dat Radio10 wegvalt? Via welk apparaat luister je hier naar? Hoe zit deze verbonden met je experiabox?


Thomas,

We luisteren radio 10 via een sonos playbar, deze is via de tv verbonden en de modem is rechtstreeks met de box 12 verbonden.

Nadat een monteur is geweest gaat het tot nu toe nog steeds goed, echter heb ik nog steeds uitval van de wifi op mijn mobiel samsung j5 2018.

Alles maar eens uitgezet en na enkele minuten weer ingeschakeld, en nu is het weer afwachten.


Helaas het probleem is nog steeds niet opgelost, het wifi kanaal valt op diverse apparaten steeds weg.


Bedankt voor de update @wenm, zou je onze online wifimanager eens willen doorlopen?


Thomas,

Er is al een wifi monteur geweest dei heeft de instellingen van box 12 gewijzigd, het heeft even gewerkt maar heb nu wederom problemen dat op div. apparaten de wifi verbinding wegvalt.

De online wifimanager heb ik div. malen geprobeerd, maar de waarden werden iedere keer minder, zit nu op 85.

 


Duidelijk! Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Thomas,

Er is net een monteur geweest, heeft de box 12 omgeruild voor een experia box 10.

Ook zijn er een aantal instellingen gewijzigd, welke weet ik niet.

Maar de storing moet nu opgelost zijn.

Dus we wachten de komende dagen af het inderdaad opgelost is.


Ook bij mij blijft het WiFi-lampje van de box 12 knipperen. Soms een paar seconden continu groen. Dan weer knipperen. Klopt dat?


Ook bij mij blijft het WiFi-lampje van de box 12 knipperen. Soms een paar seconden continu groen. Dan weer knipperen. Klopt dat?

Dat is normaal gedrag inderdaad! Als ie knippert laat ie zien dat ie data-pakketjes ontvangt en verstuurd, met andere woorden: er is activiteit op de wifi. Dit kan ook zijn als je zelf niets doet op de wifi, sommige apparatuur wat verbonden is checkt zelf om de zoveel tijd dingen, zoals bijvoorbeeld Whatsapp die controleerd op nieuwe berichtjes.