Skip to main content
Vraag

Wifi check in MijnKPN app geeft aan dat er geen verbinding is met het Wifi netwerk

• August 28, 2026
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Net de KPN wificheck gedaan. Wifi bij het modem uitstekend. Wil de wifi wat verder weg verbeteren en ga binnen de KPN-app op zoek. Krijg ik de melding van KPN dat ik geen WIFI heb. wie kan mij in eenvoudige bewoordingen dit uitleggen? 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 28, 2026

Simpel gezegd moet je een wifi verbinding hebben tussen het apparaat waar je de wifi check op gebruikt en je eigen draadloze netwerk. Dit is nodig anders werkt de wifi check niet.

Ik vermoed dat je bij het starten een werkende verbinding hebt gehad maar gedurende de check de verbinding verloren bent. Controleer op je telefoon of je nog verbonden bent zo ja herstart de app. Zo nee herstart je netwerk (stroom eraf en er weer op)

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2026

De gehele week geen storing van Wifi gehad. Enkel tijdens de controle of wifi goed of slecht is. Dus slecht, zelfs op een afstand van twee meter van het modem. Mag KPN een deugdelijk modem opsturen, toch?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Kangoedkoper . Welkom hier.

Ik lees de berichten nog eens terug, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je thuisnetwerk is opgebouwd. Je geeft aan dat de wifi bij het modem uitstekend is, maar later dat de wifi op ongeveer twee meter afstand tijdens de controle al slecht zou zijn. Ook is nog niet duidelijk of je alleen een KPN-modem gebruikt, of dat er bijvoorbeeld ook wifi-versterkers of andere apparatuur is aangesloten.

Kun je daarom iets meer vertellen over je setup? Welk modem heb je en gebruik je daarnaast nog wifi-versterkers, SuperWifi-punten of andere apparatuur?

In het algemeen geldt dat het wifi-signaal vanaf het modem niet overal in huis even sterk hoeft te zijn. Muren, vloeren, plafonds en andere obstakels kunnen het signaal behoorlijk verzwakken. Ook de afstand tot het modem speelt natuurlijk een rol. Daarom kan wifi vlak bij het modem uitstekend zijn, terwijl het signaal op een andere plek in huis een stuk minder goed is.

Als je wat verder van het modem betere wifi wilt, kan het dus nodig zijn om het wifi-signaal met extra apparatuur uit te breiden. Maar voordat we daar conclusies aan verbinden, is het handig om eerst precies te weten hoe jouw thuisnetwerk eruitziet

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2026

Ik heb naast het modem geen hulpmiddelen. Tijdens een KPN-test was de wifi uitstekend (2 meter afstand). Zonder enige verandering in de opstelling bij een tweede test was er (volgens de test) wel internet maar geen wifi. Op de bedoelde iPad was toen wel alles mogelijk wat bij een uitstekende wifi ook mogelijk was. Zo’n test geeft mij weinig vertrouwen.

Erwin van KPN
Moderator

Dat snap ik. Als de iPad tijdens de test gewoon probleemloos blijft werken, terwijl de WiFi-check aangeeft dat er geen wifi is, dan zegt de praktijkervaring inderdaad meer dan zo’n losse meetresultaat. Zo’n test is tenslotte een hulpmiddel en niet zaligmakend 😉

Belangrijker is daarom hoe je wifi zich in de praktijk gedraagt. Ervaar je verder ook daadwerkelijk problemen met je wifi, bijvoorbeeld wegvallende verbindingen, lage snelheid of plekken in huis waar de verbinding slecht is? Of werkt de wifi in het dagelijks gebruik eigenlijk gewoon goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2026

Ik kan mij voorstellen dat er genoeg KPN-klanten zijn die, gelet op het resultaat van de test, zich onnodig in de onkosten storten ter meerdere glorie van de aanbieder. Niet erg klantvriendelijk.