Skip to main content

Goedemorgen, het gaat van slecht naar zeer slecht met ons WiFi signaal thuis.

Gistermiddag de KPN helpdesk aan de telefoon gehad en die kunnen niets voor me betekenen.

Aangesloten op glasvezelnetwerk met 1000/500 maar Wi-Fi is compleet ingestort.

Vorige week ruim 400Mbps en nu dit?

 

Teruggaan naar 100/100 dan maar omdat beloofde snelheid totaal niet gehaald wordt of andere provider gaan zoeken?

Monteur wordt niet aangeboden ivm huidige coronacrisis, uiteraard kan ik dit begrijpen 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Heb jij wifi accesspoints en zo ja van welk merk en type zijn die?

Welke Experia Box jeb je?

Wat meet je voor een snelheden vanaf een bekabeld aangesloten PC?

Meet dit het liefst met de Speedtest app onder Windows 10 en niet via de browser.

Gebruik hierbij ook eens andere servers in Nederland zoals bijvoorbeeld die van RoutIT BV in Ede.

 


Er zijn hier aanwezig, 3x superwifi KPN en een Experiabox V10 

Windows laptop niet aanwezig maar kan één dezer dagen wel even geregeld worden om een bekabelde speedtest uit te voeren 

Bijgevoegde foto is test vorige week zondag

 


Deze test zojuist uitgevoerd van Windows laptop bekabeld aangesloten 


Die Windows PC lijkt maar met 100Mbps op het netwerk aangesloten te zijn.

Dat zou dan willen zeggen dat ofwel de netwerkkaart van de PC maar 100Mbps aan kan ofwel de netwerkkabel een data-ader heeft die geen verbinding maakt ofwel er een switch gebruikt wordt die maar 100Mbps aan kan.


Is voor mij abacadabra vandaar dat ik graag een monteur KPN zou willen hebben thuis.

Laptop is even snel geleend 

 

 

Heb wel via browser gekeken naar de V10 en zag daar op de laptop 1 oranje "lampje” 

Klikte je daarop dan volgde onderstaande, mij zegt dat verder niets

 

 


Test via kabel rechtstreeks in Experiabox 


Vraagje aan @wjb : Ik heb geen V10 maar de ISP DNS bij @TvdGroep staat uit. Is dat correct?


Vraagje aan @wjb : Ik heb geen V10 maar de ISP DNS bij @TvdGroep staat uit. Is dat correct?

Dat is prima.


Test via kabel rechtstreeks in Experiabox 

Wat os dan het merk en type van de switch die er tussen zat?


Zit boven de Experiabox gemonteerd,

maar aan de opstelling is niets gewijzigd.

Vorige week WiFi ruim 400Mbps en nu zo traag

begrijp er dus niets van.

Tevens is er één superwifi punt al uitgevallen, lampje brandt continue rood. Test ik hem bekabeld dan doet ie het wel


Ik kan het type nr niet zien maar het lijkt mij een 100Mbps switch en ook nog unmanaged


De vraag is wat het type van die HP switch is?


Hier foto van de achterkant switch

 

 


Goedemorgen, zojuist nieuwe switch  Netgear GS105E besteld.

Verder zal ik één voor één de tussenliggende kabels gaan vervangen en dan maar hopen dat het WiFi probleem opgelost wordt


Kijk nog even niet naar die netwerkkabels, eerst die switch maar eens up-to-date maken.

Is één van de "super"WiFi's met een netwerkkabel op de switch aangesloten?


Nee, de superwifi zit rechtstreeks in een poort van de Experiabox. Zal straks eens een andere poort proberen.

Hoop binnen twee dagen de genoemde nieuwe switch binnen te hebben, besteld bij KPN


Heb vanmiddag alles nagekeken qua aansluitingen naar alle randapparatuur diverse netwerkkabels vervangen door de platte welke bij de superwifi's geleverd worden. Glasvezelkastje van de 220V afgehaald en daarna alles opnieuw opgestart.

Snelheid is zo te zien weer helemaal terug, jitter nu zelfs op 0. Uiteraard wordt de switch alsnog vervangen deze week

 

 


Zo zie je maar weer dat kwaliteit van kabels soms heel veel kan doen...


Correct Nick, maar nooit andere gebruikt dan die bij de KPN apparatuur geleverd werd. 

Denk persoonlijk dat het aan de vaste netwerk verbinding lag vanaf de tv, aangezien de scores tijdens het meten in de afgelopen week naar beneden ging als het 4K modem KPN ingeschakeld werd.

 

Nu wachten op de nieuwe switch, deze installeren en de overig aanwezige netwerkkabels ordenen.

 


Reageer