Skip to main content

Hallo,

 

Iemand hier een oplossing voor het disconnecten van de wifi tijdens het spelen van WoW? Online een en ander gelezen en alles uitgeprobeerd, maar ik kom er niet uit. Sinds vorige week een storing in de buurt is geweest blijf ik disconnects houden.

 

Kpn gebeld, want via de kabel doet hij het wel, en via een hotspot van mijn telefoon ook. Dus het probleem moet hem zitten in de wifi van het thuis netwerk, en aangezien ik game op een laptop en geen vaste netwerk kabel dwars door het huis kan spannen heb ik de wifi toch echt nodig.

 

Na meermaals de kpn wifi test te hebben gedaan kom je dus werkelijk op niks uit. Ja je kan een afspraak maken met een service monter, die je vervolgens zelf moet betalen. ( dus nog meer betalen voor iets wat niet werkt. )

Nu wilde ik proberen om mijn wifi kanaal aan te passen, dit is het enige nog dat ik zelf zou kunnen bedenken, maar omdat deze op automatisch staat, weigert de tool om hem te wijzigen want dit zou zogenaamd al het beste zijn.

 

Iemand een oplossing, of hetzelfde probleem?

 

https://kpn-mini.speedtestcustom.com/result/6030b360-f690-11eb-b147-ab263aef8ec7

Hallo allemaal,

 

Ik speel sinds een tijdje de game World of Warcraft, maar nu blijft de game disconnecten. Ik heb alle drivers etc geüpdatet, de game opnieuw geïnstalleerd, toch blijkt de enige oplossing een hotspot maken met mijn telefoon. Nu is dit natuurlijk niet de bedoeling. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben en er een oplossing voor hebben?

 

Met vriendelijke groet,

 

Nijstad 

 

Admin: dit los bericht samengevoegd met dit topic


Ik denk dat je toch nog eens over die kabel na moet denken...


Dat wordt niks, zit geen buis oid in de buurt van de keuken of de bank. En met een kleine die rondkruipt is het spannen een nog slechter plan. Het probleem heeft zich gevormd na de storing van afgelopen week, daarvoor werkte alles prima. In tussentijd wel een nieuwe modem gekregen box12, sindsdien dit probleem, dus lijkt me stug dat het ineens zou liggen aan het probleem dat er geen kabel aan zit. terwijl dit probleem tijdens het gebruik van een mobile hotspot  zich niet voor doet.


U kunt proberen om WiFi 6 uit te zetten. Heeft u al eens ingelogd op http://mijnmodem.kpn?


Ik ben ingelogd op de router, maar kan niet echt iets vinden wat lijkt op wifi6 uitzetten. ( niet al teveel verstand van routers xD )


Hoi Nijstad, welkom! Ik heb je andere losse topic even samengevoegd met deze. Ervaar je deze disconnects alleen met World of Warcraft? Zo ja, hoe lang al?

Ik vraag dat omdat ik zelf ook een WoW speler ben, en deze week ook enige keren disconnects heb gehad die ik normaal niet heb. Als je dan ook buiten WoW geen problemen ervaart, dan zit het probleem eerder bij Blizzard, of in je game. En daarmee bedoel ik dan dat dus of de Blizzard gameserver waar je mee verbindt wat issues heeft en je eruit gooit. Of je hebt add-ons geïnstalleerd die problemen geven.

Dat laatste kun je uitsluiten door alle add-ons te verwijderen (hernoem de add-on map naar iets anders zodat je ze nog wel gewoon hebt). Als je dan geen problemen ervaart, zet een voor een de add-ons terug (de add-on map wordt door het spel automatisch weer opnieuw aangemaakt) tot het probleem weer voorkomt. Heb je de disconnects ook met alle add-ons verwijderd, dan weet je dat het daar niet aan ligt. Dan kan het alsnog de server zijn, of toch iets in je thuisnetwerk.

 

Wat betreft wifi 6 uitzetten, hoe dat moet hangt af van je Experia Box, welke heb je?


Wat wifi 6 uitzetten, hoe dat moet hangt af van je Experia Box, welke heb je?

Volgens mij :nerd: kan dat er maar één zijn, de KPN Box 12 is de eerste en enige ‘experia’ box met wifi 6.

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).
Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  →  Advanced

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12


IPv6 uitschakelen kan je ook nog proberen. Daarna het ding herstarten. Dus niet resetten, maar gewoon ff de stekker uit het stopcontact halen.


Wat wifi 6 uitzetten, hoe dat moet hangt af van je Experia Box, welke heb je?

Volgens mij :nerd: kan dat er maar één zijn, de KPN Box 12 is de eerste en enige ‘experia’ box met wifi 6.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk :smile: mijn hoofd interpreteerde het als IPv6 en niet Wifi 6. 

 

Hoe gaat het nu, @nijstad2? Heb je de verschillende suggesties kunnen uitproberen, en merk je daarmee ook een verschil?  

Wat wifi 6 uitzetten, hoe dat moet hangt af van je Experia Box, welke heb je?

Volgens mij :nerd: kan dat er maar één zijn, de KPN Box 12 is de eerste en enige ‘experia’ box met wifi 6.

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).
Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  →  Advanced

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

IPv6 uitschakelen kan je ook nog proberen. Daarna het ding herstarten. Dus niet resetten, maar gewoon ff de stekker uit het stopcontact halen.

 


Ik heb de router op een vast kanaal gezet (13) en ik heb de 5g uitgeschakeld, sindsdien werkt het werk naar behoren, bedankt voor alle tip!