Skip to main content

Goedendag,

 

de afgelopen twee weken ben ik wel 4 keer gebeld door KPN. KPN geeft aan dat er glasvezel ligt en dat ik over kan stappen.

We hebben al sinds de aanleg van glasvzel KPN en dat staat op een prive adres en op neen zakelijk naam.

Nu staat op dit adres meerdere bedrijven ingeschreven en men belde elke keer voor een andere BV. OKe dat kan, 4 keer is wel veel maar oke.

Elke keer geef ik aan dat de wifi in ons huis dramatisch slechts is. Ik heb diverse tests uitgevoerd, ik heb wifi versterkes aan moeten schaffen en het is en blijft drama. Zeker met de experiabox V9. De aanbiedingen worden elke keer beter maar ik wil in eerste instantie goede Wifi. het is gene nieuwbouw, veel hout weinig beton. Hoe kan dit?  en ik wil geholpen worden!

Slecht Wi-Fi hoeft anno 2020 gelukkig niet meer. Dus blijkbaar is er iets aan de hand. Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi? Heb je koper of glasvezel? Heb je kpn versterkers en zoja welke? De zwarte of de witte vierkant of de witte ronde? Heb je het idee dat die wel wat doen?


Zo Joep, dank je wel voor je vragen.

Op de eerste verdieping waar we beroerd Wifi hebben is de download snelheid 0,4 Mbps en upload  4,4 Mbps. Bedraad hebben we 122 Mbps download en 37 Mbps upload.

 

De wifi snelheid beneden is 37 MBps download en 22 Mbps upload

We hebben glasvezel.. Ik had wifi versterkers maar die heb ik er tussen uit gehaald omdat die niet werkte. Ik heb nu een Asus Router als accesplint ingesteld .


Heeft u een kabel naar de eerst verdieping liggen?


Hoi @StefanSAM . Wat voor versterkers heb jij in gebruik? Rond, wit of zwart?

Zo te lezen is het een bereik issue. Als jij beneden wel goeie snelheden haalt en boven niet. Wat voor vloer/plafond zit er tussen? Gewapend beton? Hout?

Verder is de vraag van @Nick83 ook zeer relevant. Zo'n zwarte of witte versterker werkt eigenlijk alleen als die bedraad is aangesloten en op de verdieping wordt geplaatst waar het probleem zich voordoet.

De witte ronde is hierop een utizondering. Maar hier moet er wel altijd één bedraad aangesloten zijn.


Hi allen,

 

er ligt geen kabbel op de eerste verdieping. De vloer is van beton ondersteund door houten balken.

De versterkers zijn er tussen uit gehaald omdat het resultaat slecht was. Het zijn zwarte versterkers die op de begane grond stonden en bedraad waren. 

 

 


Dan vrees ik dat daar het pijnpunt zit, @StefanSAM . Versterkers gaan alleen goed werken als ze bedraad en op tactische plekken zijn aangesloten.

We hebben nog wel superwifi in de aanbieding. Maar daar zit een prijskaartje aan.  Hierbij kun je de tweede adapter los aansluiten en die hebben een stabiel bereik (ook hier geen garanties, trouwens)

Mijn advies zou zijn, om te kijken of er niet toch een gat geboord kan worden. Met zo'n zwarte versterker op de eerste, móet het bereik haast wel verbeteren.(mits bedraad aangesloten, uiteraard)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Beste Erwin,

 

over 1,5 week krijgen we van KPN een andere router en dan gaan we kijken