Skip to main content

Heb erg trage verbinding na onderhoud kpn. TV werkt prima maar op telefoon en iPad krijg ik vaak een wifi signaal fout te zien. Dit komt steeds vaker voor, of valt me meer op nu ik het weet.

Modem uitzetten 1 min wachten en weer opstarten helpt niet. 

Modem ZTE H369A

Wie weet en oplossing?

Dank Tony

Hallo @TonyB, balen dat je na een update problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Ik zie dat je al geprobeerd hebt om het modem stroomloos te maken. Mijn advies is om het modem een reset te geven. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Veelal worden problemen hiermee opgelost.


Hoi Denise, dank voor je reactie. Ik heb gisteren ook een herstel naar fabriek instellingen  gedaan. Helaas heeft het niet voor lang geholpen. Het probleem is dat het internet vaak 195Mbps is maar regelmatig schommeld rond de 47Mbpsof lager. Zo ver als ik me kan herinneren heb ik dit probleem nooit eerder gehad. De tv gaat prima geen onderbrekingen of zo. Ik kijk het tot maandag aan voor ik weer reageer.

Grt Tony Broekhof 


Dat de snelheid van wifi schommelt, is heel normaal. Wifi is namelijk erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 Mbps, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.


Probleem opgelost.

De Apple Time Machine router/backup zorgde voor de wifi problemen. Heb hem verwijderd alles is nu ok.

 

Dank voor de input.


Ah, fijn dat je de oplossing hebt gevonden. :blush: