Skip to main content

Ik heb al meer dan een jaar geleden via KPN 2 wifi experia WIFI apparatien gehad.

Heeft altijd prima gewerkt (1 in de woonkamer, 1 boven) wifi signaal V8 modem wordt uitgezet.

Een aantal maanden geleden is er echter iets veranderd. Beneden slechte wifi , boven nog oke.

Webinterface insignen was ook veranderd en 1 WIFI experia apparaaat was primair geworden (die van boven).

Apparaten omgedraaid, Primair beneden. Boven die ander.

Nu beneden weer goede WIFI maar boven slecht. 

Ligt dit aan de hardware of aan de configuratie??

KPN gebeld, misschien is de niet primaire exeperia stuk, mnoet je dan overigens zelf kopen. Maar ik twijfel, want het heeft altijd goed gewerkt, Is de configuratie niet verandert met die primaire WIFI experia.

Advies ?? 

Of moet ik over gaan op superwifi? Of naar de nieuwe Experia V12

Als je inlogt op de webinterface, zie je ze wel beide staan? Zijn er apparaten verbonden met het punt boven? 

 


Ja ik zie ze allebei en er zijn op beide apparaten verbonden


Hoi @bkrol01 . Dat lijkt me dan gunstig. Er verbinden dus apparaten met beide EW's?

Heb je ook al geprobeerd om je bestaande draadloze verbindingen uit je telefoons/tablets/laptops te verwijderen en opnieuw op te zetten? (als dit geen oplossing is, ook graag alle hadware nog even grondig resetten. → EW's loskoppelen en V8 resetten (paperclip) → EW's aansluiten en de reset knopjes op beide 10 seconden ingedrukt houden.

 

 


de niet primaire EW resetten en weer aansluiten. wachten tot het werkt.  let op belangrijk. 

de primaire moet nog steeds aangesloten zijn. zodat het de gegevens van de primaire overneemt. 

 

werkt dat niet dan probeer j--

wat gebeurt er als je de niet primaire alleen aansluit. heb je dan wel wifi? 

 

bovendien de EW die je het eerst aansluit wordt primair. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb mijn eigen modem maar weer aangesloten TP link Archer C5 ipv de KPN EW. Die doet het zeker goed. 

Ik zal binnenkort kijken of de voorgestelde oplossingen werken

Vindt het wel raar dat het altijd goed heeft gewerkt en door andere setting bij KPN zonder enige communicatie (primaire EW en andere EW, wat eerst niet was) het ineens niet meer werkte.

 


Ik heb de 2de EW weer geinstalleerd en probleem lijkt opgelost

rara , maar goed, wel weer wat verandert in de software zie ik, voorheen kon je de 2de EW geen andere naam geven. Dat kan nu wel. Ik vermoed dat de technici van KPN af en toe een software update doen , daar kan je profijt van hebben, maar ook wel eens last.

Ook wel eens eerder gehad met de KPN spamfilter