Skip to main content

Deze week een kpn WiFi experia op zolder geïnstalleerd. De kpn thuis app laat nu deze zien met de toevoeging primair naast experia box v10 modem, en twee WiFi accespoint dualband. Ik zit dichtbij het modem maar mijn iPhone verbindt het de accespoint die het verste weg staat, nl die op zolder. Resultaat lage internetsnelheid. Waarom werkt roaming niet door het oppakken van het WiFi signaal van het modem? Roaming werkte eerst goed.

Als je een v10 zonder a hebt, en je koppelt daar een Experia WiFi aan, dan word het WiFi op de v10 uitgeschakeld. Normaliter.

Is dat bij u ook zo?


Ja!

 

Verrassing voor mij. Hoe zet ik weer aan?

 

 


Hoi @Kijkert . Hoeveel van die Experia Wifi's heb je? Als je er twee hebt is het raadzaam om de eerste in de buurt van de v10 te zetten. Op die manier creëer je een mesh en zou je mobiel altijd het beste netwerk moeten pakken.

Mocht je de wifi op de v10 weer aan willen zetten moet je inloggen in de webinterface: 192.168.2.254.  Mocht je hier nog nooit zijn geweest, wordt je bij eerste inlog verplicht om zelf een wachtwoord te bedenken. 

Als je de wifi op de v10 weer aanzet zal dit dus NIET samenwerken met je experia wifi(s) .. Je hebt dan twee verschillende netwerken. 


Ik had al 2 oude kpn WiFi accesspoints dualband die niet meer verkocht worden. Na contact met kpn sales heb ik de kpn WiFi versterker gekocht. En alles is bedraad aangesloten. Jammer genoeg is na uitbreiding met WiFi versterker de v10 uitgegaan. Teleurstellend omdat na toevoegen van 1 ap er meteen 1 WiFi punt verdwijnt: resultaat nul. Bovendien zal mesh niet werken (?) met de oude en nieuwe WiFi versterkers.
 

intussen heb ik de WiFi van een Apple time capsule die in de buurt van het modem staat weer aangezet. Dit is nu goed genoeg voor mij.


Die mesh gaat zoiezo niet werken omdat de v10 nog geen mesh ondersteund dat is alleen nog maar mogelijk op de v10A.