Skip to main content

Ik krijg op mijn iPad en iPhone de melding "’zwakke beveiliging”. Als ik dan verder kijk bij he netwerk staat er: “WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd. Als dit jouw netwerk is, configureer je de router zo dat deze de beveiligingsmethode WPA2 (AES) of WPA 3 gebruikt.”

Moet of kan ik instellingen van de router aanpassen of heeft onze Experiabox V8 inmiddels de houdbaarheidsdatum overschreden en zou deze door een moderne versie moeten worden vervangen.

Het laatste zal wellicht ook het regelmatig resetten van de router voor de verbinding met interactieve TV oplossen.

Goedemiddag @Ton Horst, welkom op het forum! Dit is een melding die uit de nieuwste update bij apple weg komt. Dit is een instelling die je op je V8 ook aan kunt passen door in te loggen op 192.168.2.254 .

Ik quote @JanD  hiervoor even: 
 

Hallo ***, kies bij de WiFi beveiligingsinstellingen voor WPA2 en niet voor WPA of WPA/WPA2

Kies tevens voor AES en niet voor TKIP of TKIP/AES. Dus alléén WPA2/AES is goed.

TKIP en WPA en ook WEP zijn verouderde instellingen.

Vergeet niet na wijziging op bewaren of opslaan te klikken.

 

Hieraan wil ik nog wel toevoegen dat de huidige beveiliging voor particuliere verbindingen meer dan veilig genoeg is en het geen kwaad kan het te laten staan zoals het nu staat.


@Thomas Ik heb een V8. Ik kan wel ‘WPA2 only’ kiezen, maar ik kan Maar ik kan nergens AES selecteren. Ik zie alleen de opties: ‘PSK’ of ‘802.1x’ als opties staan bij authentication.  Ik kan niet zien of PSK in dit geval TKIP of AES ondersteund. 

Hoe kan ik zien of AES aanstaat? Alvast bedankt.


@Thomas Ik heb een V8. Ik kan wel ‘WPA2 only’ kiezen, maar ik kan Maar ik kan nergens AES selecteren. Ik zie alleen de opties: ‘PSK’ of ‘802.1x’ als opties staan bij authentication.  Ik kan niet zien of PSK in dit geval TKIP of AES ondersteund. 

Hoe kan ik zien of AES aanstaat? Alvast bedankt.

Hallo @MDUX , als je kiest voor WPA2 only en PSK zit je goed.

 


Bedankt @JanD 


Ik heb hetzefde probleem.

“Dit is een instelling die je op je V8 ook aan kunt passen door in te loggen op 192.168.2.254 .

 

Graag stappenplan hoe ik hier kom en dit kan wijzigen?

Alvast bedankt.

Ingrid

 


Hoi  @Ingrid M, dat staat uitgelegd in dit topic: