Skip to main content

Gisteren de test uitgevoerd omdat er wat klachten waren in het gezin mbt de WiFi. 
hier kwam uit dat het sneller kon en dat er kanalen gewisseld werden en daarna een prima resultaat. Alleen merk ik nu dat bij sommige in het gezin sommige websites niet meer openen. Toen ben ik de experts versterkers gaan checken met de thuis app en die herkent de versterkers niet meer. Ik zie ook dat op mijn V10 het lampje van de WiFi weer aan staat terwijl die uit zou moeten staan met de versterkers er op aangesloten. 

Hallo @Disseltje , dat is het nadeel van de wifi-hulp van KPN, heb ik ook ondervonden.

Het beste is de extenders opnieuw aan te sluiten op de modem, als nieuw uit de doos. Dan gaat de wifi op de modem weer uit, helaas, het is niet anders.

 


Had ik al gedaan echter hij blijft aan, maar de lampjes op de versterkers branden gewoon normaal. Groen voor power en blauw voor WiFi. 


Heb je zowel het modem als de versterkers gereset?


Yep


Kunt u inloggen op http://192.168.2.151?


Nee nu ook niet meer


Nee nu ook niet meer

Eerder wel?


Ik moet zeggen, ik kan er met één laptop wel in en twee andere niet. Op deze andere twee kan ik ook niet op bepaalde websites. Met de samsung telefoon zelfde probleem, kan ik ok bepaalde websites niet meer openen. 

 


Laptop van mijn zoon zojuist gecheckt en die heeft het ook. Op WiFi zoekt hij op Google Chrome funda, dan klik je op de link en dan geeft hij een time out error. Sluit hij de netwerk kabel er op aan dan krijgt hij keurig de site van funda te zien. 
Al deze ellende dus na de kpn WiFi check. 


kPN WiFi versterkers losgekoppeld. Experia box gereset. Probleem opgelost. 
wifi extender gereset aangesloten en gewacht. Lampje WiFi op experia gaat uit alleen de WiFi extender neemt nieuwe SSID en ww niet over. Houd het oude SSID vast ondanks reset. 


Zwarte KPN WiFi extender meerdere keren gereset maar het oude SSID komt steeds weer terug. 
Hoe kan ik die wijzigen? Of is er nog een hardere reset te doen? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Disseltje Wat ik dan in dit geval zou willen adviseren is om alles af te koppelen, dan eerst de Experiabox te resetten. Dan zonder dat ze aangesloten zitten de wifi versterkers te restten en deze dan vervolgens opnieuw aan te sluiten als "nieuwe" versterkers. 

Dan zou naar mijn weten de juiste SSID overgenomen moeten worden. 


Sorry Rutger maar heb ik allemaal al geprobeerd en hij blijft het oude SSID vasthouden