Skip to main content

Ik heb op mijn experiabox (v9) geprobeerd de wifi handmatig uit te zetten via de eco knop en wirelessknop. Dit lukt helaas niet. Het blauwe lampje brand en het wireless lampje is uit. Hoe kan dit?

Weet je zeker dat het een v9 is???


 


Oja die ken ik maar dat moet je in het modem instellen. Daar kan je tijdsblokken aanvinken waar de Wi-Fi uit moet. Of resetten met de paperclip.  Je bent dan wel alle zelf ingestelde instelling kwijt.


Hallo @Mieki 

Op de KPN website staat hier de handleiding Experiabox v9 met daarin ook de uitleg Lampjes en Knoppen. Als het wireless lampje uit is, dan is de WiFi dat ook. Hoe “zie” je dat de WiFi nog aanstaat?

Heb je soms een WiFi accesspoint aangesloten, zoals de Experia WiFi o.i.d.? Die zal je dan ook uit moeten zetten, dat gaat niet vanzelf.


 

Wireless staat uit, dus er zal geen wifi meer uit dit ding komen. Als u nog steeds wel wifi op uw telefoon / laptop heeft, dan komt dat ergens anders vandaan, niet uit deze Experiabox op de foto.

Misschien bedoelt u bekabeld internet? Bent u zo iemand die bekabeld internet ook wifi noemt? Bekabeld internet gaat pas uit als je de stekker er uit trekt.


Goedemorgen,

 

In mijn huis is de enige kabel die vanuit de kast waar glasvezel binnenkomt naar mijn experiabox. Verder gaat hier alles draadloos. Gisteren heb ik de knopjes ingedrukt en bleef ik het wifi signaal op meerdere devices zien. Ik heb alleen een versterker op de 1e verdieping van mijn huis staan. Verder volgens mij niets. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een WiFi accesspoint is.

Ik vond handmatig aanpassen wel handig maar ik ga het wel via de instellingen proberen misschien dat dit beter werkt.


Dag @Mieki 

Als die “versterker” bedoeld is voor een betere WiFi boven in huis, dan praten we over hetzelfde. Als je die ook uitzet, is dan het WiFi signaal wel (helemaal) weg?


Ik ga het proberen door die ook uit te zetten.


Wat is trouwens de reden om WiFi uit te schakelen?  De energiebesparing is minimaal, maar wil je wellicht het internetgebruik van de kinderen beperken? Niet via telefoon of tablet tot heel laat appen.

Verdiep je dan eens in de ECO instellingen van de Experia Box. Daarmee kan je WiFi automatisch in/uit schakelen op zelf ingestelde tijden.


Als je een versterker van KPN hebt, dan snap ik niet dat wifi op die Experiabox überhaupt nog aan staat. Want die word automatisch uitgeschakeld zodra je zo'n KPN versterker aansluit.

Wat is het merk en type van die versterker? Hoe ziet die eruit? Zwart? Wit? Rond of vierkant?


Hoi Mieki, welkom op het forum. 

De WiFi op je Experiabox hoort inderdaad uit te staan als ik de lampjes bekijk. Ik verwacht ook dat het WiFi signaal dan van je versterker komt. Heb je de versterker ook uitgezet? En zie je dan nog steeds een signaal? 

Ik kan in ieder geval controleren of WiFi op de modem nog aan is. Zou je in dat geval je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?