Skip to main content
Beantwoord

WiFi gaat niet uit

  • January 3, 2020
  • 11 reacties
  • 288 keer bekeken

Ik heb op mijn experiabox (v9) geprobeerd de wifi handmatig uit te zetten via de eco knop en wirelessknop. Dit lukt helaas niet. Het blauwe lampje brand en het wireless lampje is uit. Hoe kan dit?

Beste antwoord door Nick83

Als je een versterker van KPN hebt, dan snap ik niet dat wifi op die Experiabox überhaupt nog aan staat. Want die word automatisch uitgeschakeld zodra je zo'n KPN versterker aansluit.

Wat is het merk en type van die versterker? Hoe ziet die eruit? Zwart? Wit? Rond of vierkant?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2020

Weet je zeker dat het een v9 is???


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2020

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2020

Oja die ken ik maar dat moet je in het modem instellen. Daar kan je tijdsblokken aanvinken waar de Wi-Fi uit moet. Of resetten met de paperclip.  Je bent dan wel alle zelf ingestelde instelling kwijt.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 4, 2020

Hallo @Mieki 

Op de KPN website staat hier de handleiding Experiabox v9 met daarin ook de uitleg Lampjes en Knoppen. Als het wireless lampje uit is, dan is de WiFi dat ook. Hoe “zie” je dat de WiFi nog aanstaat?

Heb je soms een WiFi accesspoint aangesloten, zoals de Experia WiFi o.i.d.? Die zal je dan ook uit moeten zetten, dat gaat niet vanzelf.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 4, 2020

 

Wireless staat uit, dus er zal geen wifi meer uit dit ding komen. Als u nog steeds wel wifi op uw telefoon / laptop heeft, dan komt dat ergens anders vandaan, niet uit deze Experiabox op de foto.

Misschien bedoelt u bekabeld internet? Bent u zo iemand die bekabeld internet ook wifi noemt? Bekabeld internet gaat pas uit als je de stekker er uit trekt.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 4, 2020

Goedemorgen,

 

In mijn huis is de enige kabel die vanuit de kast waar glasvezel binnenkomt naar mijn experiabox. Verder gaat hier alles draadloos. Gisteren heb ik de knopjes ingedrukt en bleef ik het wifi signaal op meerdere devices zien. Ik heb alleen een versterker op de 1e verdieping van mijn huis staan. Verder volgens mij niets. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een WiFi accesspoint is.

Ik vond handmatig aanpassen wel handig maar ik ga het wel via de instellingen proberen misschien dat dit beter werkt.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 4, 2020

Dag @Mieki 

Als die “versterker” bedoeld is voor een betere WiFi boven in huis, dan praten we over hetzelfde. Als je die ook uitzet, is dan het WiFi signaal wel (helemaal) weg?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 4, 2020

Ik ga het proberen door die ook uit te zetten.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 4, 2020

Wat is trouwens de reden om WiFi uit te schakelen?  De energiebesparing is minimaal, maar wil je wellicht het internetgebruik van de kinderen beperken? Niet via telefoon of tablet tot heel laat appen.

Verdiep je dan eens in de ECO instellingen van de Experia Box. Daarmee kan je WiFi automatisch in/uit schakelen op zelf ingestelde tijden.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 4, 2020

Als je een versterker van KPN hebt, dan snap ik niet dat wifi op die Experiabox überhaupt nog aan staat. Want die word automatisch uitgeschakeld zodra je zo'n KPN versterker aansluit.

Wat is het merk en type van die versterker? Hoe ziet die eruit? Zwart? Wit? Rond of vierkant?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 5, 2020

Hoi Mieki, welkom op het forum. 

De WiFi op je Experiabox hoort inderdaad uit te staan als ik de lampjes bekijk. Ik verwacht ook dat het WiFi signaal dan van je versterker komt. Heb je de versterker ook uitgezet? En zie je dan nog steeds een signaal? 

Ik kan in ieder geval controleren of WiFi op de modem nog aan is. Zou je in dat geval je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?