Skip to main content

hey, ik heb sinds een paar weken dat me Wifi hapert, wat tijdens het gamen best irritant kan worden.

Het valt dan '’uit'’ dus reageert niks meer, duurt ong 10-15 seconden, en dan doet de wifi het weer.

Kabel trekken vanaf de modem naar de pc is geen mogelijkheid.

mijn vraag is dus, zou het op te lossen zijn met het aanschaffen van een extra superwifi punt en daar internetkabel indoen naar de pc?

mvg, killian

Een extra wifipunt is niet zinvol, want die wil je dan ook weer draadloos koppelen aan de modem/router aangezien je niet bekabeld wilt werken, wat voor gamen toch echt de voorkeur heeft, zie anders eens onderstaande link voor een mogelijke oplossing @xkil :

 


het is niet dat wifi het niet doet of slecht doet, werkt allemaal prima, alleen die lagg spike die soms komt is gewoon irritant, soms 1-2x per uur en soms 6-7x. kabel is geen optie omdat ik niet netjes een kabel kan wegwerken.


Ik heb zelf echt jaren, toen ik nog jonger was, op WiFi gezeten. En och, wat een drama. Gaf toen veel Ziggo de schuld, maar eigenlijk was kabel de gouden oplossing. 
 

WiFi is een complexe techniek. Elk klein dingetje kan een signaal tijdelijk verstoren. Ook bepaalde muren enzovoort. Je kan van WiFi nooit een stabiele verbinding verwachten: iets wat je voor gamen wel nodig bent.

 

Ik raad echt aan nog eens kritisch te kijken of er toch ergens een kabel getrokken kan worden. Je hebt ook ethernet power adapters, die gaan over de stroomkabels heen. Zelf geen ervaring mee, maar wellicht dat dat nog een Plan C is?