Skip to main content
Beantwoord

Wifi heeft te hoge ping, valt uit

• October 25, 2025
  • 51 reacties
  • 281 keer bekeken

Toon eerste bericht

51 reacties

• October 26, 2025

0800-0402. Maar ik denk niet dat je er iets mee bereikt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

​@Marlon92 dank je, waarom denk je dat?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Hoe kan ik contact krijgen met KPN? Zou iemand van KPN mij kunnen helpen....

Je kan proberen een KPN moderator aan te schieten?
Bijvoorbeeld ​@Alex van KPN 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

​@Alex van KPN ik hoop dat hij mee wilt lezen

👀 Het is gewoon niet goed, klaar...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 26, 2025

Het heeft geen nut een moderator te ‘taggen’ ​@fixnix , wordt ook niet ondersteund.

Hulpvragen worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld volgens het FiFo principe en de eerst beschikbare moderator pakt dat op.

• October 26, 2025

​@Marlon92 dank je, waarom denk je dat?

Omdat er helemaal niets mankeert aan jouw ping.

En ten tweede: de WiFi apparatuur van KPN is zoals die is. Er zijn geen geavanceerde instellingen ofzo die een KPN medewerker kan aanpassen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

​@Marlon92 maar waarom is dit groen gemarkeerde dan zo hoog 🤯

• October 26, 2025

​@Marlon92 maar waarom is dit groen gemarkeerde dan zo hoog 🤯

Dat heb ik in eerdere reacties al verteld. Lees die maar terug.

• October 26, 2025

Op de speedtest op de website van KPN zelf zie je deze getallen überhaupt niet eens.

https://www.kpn.com/internet/speedtest

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

​@Marlon92 

Oke, jij zegt dan dat dit een prima connectie is? En dat ik niet moet kijken naar die hoge getallen. Het levert mij ook nergens dus vertraging op met wifi?

• October 26, 2025

Jij haalt geen 1000 mbit via WiFi. Ik zie in jouw profiel staan dat je een Experiabox v10a hebt. Geen WiFi 6 dus. Daar rekening mee houdende zijn jouw speedtesten uitstekend. Hogere snelheden dan 400 - 500 mbit hoef je echt niet te verwachten van WiFi 5.

Als jij de snelheid op zolder wilt verbeteren: SuperWiFi bekabeld aansluiten. Deze ondersteund namelijk wel WiFi 6, maar doordat deze niet bekabeld aangesloten is wird dat niet benut.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Ik weet dat ik met wifi geen 1000 mbit haal. Het ging mij ook niet om die snelheid maar om (zie laatste foto) het paarse en blauwe icoontje waar 51 en 210 bij staat. Dat geeft mij het idee dat mijn internet vertraging geeft op het wifi signaal 

• October 26, 2025

Ping is alleen interessant als je aan het gamen bent. Dan wil je een hoge reactiesnelheid. Dat is ping.

Als je aan het gamen bent, dan moet je dat gewoon niet combineren met grote bestanden downloaden/uploaden.

Dat is wat die Ookla speedtest hier wel doet: met downloaden/uploaden de verbinding helemaal vol trekken en dan pingen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Oke, bedankt, nou op mijn pc heb ik uitstekende ping. Ging mij meer om de wifi, dat maakt dus nu niet uit. Ik had het idee dat mijn tv, Ring deurbel etc daar last van hadden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

misschien is dit het probleem:

Als ik inlog op mijn modem dan geeft hij aan dat mijn telefoon zowel en met de wifi versterker verbonden staat en hij geeft aan dat mijn telefoon verbinding heeft met het modem.

Als ik dan het vinkje uitschakel van mijn wifi versterker zie foto, dan schakelt hij de toegang uit zodat ik geen verbinding meer kan maken met de versterker. Als ik dat doe dan zegt hij wel dat ik verbonden ben met de modem, maar mijn telefoon verbind niet met wifi. Dus wellicht geeft ie daarom te hoge waardes aan?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Het heeft geen nut een moderator te ‘taggen’ ​@fixnix , wordt ook niet ondersteund.

Hulpvragen worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld volgens het FiFo principe en de eerst beschikbare moderator pakt dat op.

Dat zou kunnen echter ik las een topic waar een moderator een monteur gaat regelen.
Het zou een mogelijkheid kunnen zijn denk ik dan.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

misschien is dit het probleem:

Als ik inlog op mijn modem dan geeft hij aan dat mijn telefoon zowel en met de wifi versterker verbonden staat en hij geeft aan dat mijn telefoon verbinding heeft met het modem.

Als ik dan het vinkje uitschakel van mijn wifi versterker zie foto, dan schakelt hij de toegang uit zodat ik geen verbinding meer kan maken met de versterker. Als ik dat doe dan zegt hij wel dat ik verbonden ben met de modem, maar mijn telefoon verbind niet met wifi. Dus wellicht geeft ie daarom te hoge waardes aan?

Dan heb je 2 verschillende netwerken?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Geen idee, dat denk ik niet zo te zien.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Oke, bedankt, nou op mijn pc heb ik uitstekende ping. Ging mij meer om de wifi, dat maakt dus nu niet uit. Ik had het idee dat mijn tv, Ring deurbel etc daar last van hadden.

Als je naast het modem staat en slechts een verbinding kunt maken van om en nabij de 100 Mb/sec en daarbij zeker weet dat je direct op je modemantenne zit, dan is deze snelheid te laag.

T,a,v, latency (vertaging):

Het is maar net waar Oocla verbinding mee maakt. Hoe verder je weg zit van je woonplaats hoe hoger de vertraging kan zijn,
Het modem krijgt een datapakket voor zijn kiezen en er wordt gemeten hoe snel het modem dit verwerken kan zoals ​@Marlon92 ook aangeeft. 

Barendrecht

Amstelveen

Op de testside van KPN zelf staat niet eens een latency.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Geen idee, dat denk ik niet zo te zien.

Dan heb je 2 verschillende SSID netwerknamen. Als je 2 verschillende netwerken hebt, 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

De wifi versterker heb ik gewoon gekoppeld met mijn KPN modem zoals KPN dat uitlegt, dus dat is het niet dan. Dan heb ik gewoon 1 SSID namen ga ik van uit.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

De wifi versterker heb ik gewoon gekoppeld met mijn KPN modem zoals KPN dat uitlegt, dus dat is het niet dan. Dan heb ik gewoon 1 SSID namen ga ik van uit.

Zet de versterker eens uit, en kijk dan eens met je tablet wat de wifi doet als je naast je modem staat.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 26, 2025

Ring deurbel etc daar last van hadden.

Ring is over het algemeen gewoon slecht, ik ga de mijne vervangen voor een Unifi bel. Die Ring deurbel laat je letterlijk de pixels in grote blokken tellen. Maakt niet uit hoe dichtbij je bel hang van je AP.

Verder ben ik het met Marlon eens, je ping is prima.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

​@fixnix doe ik vanavond even 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 27, 2025

​@fixnix blijft het zelfde als ik de wifi versterker uit doeÂ