Skip to main content

Wifi hier in huis laat ook te wensen over. Monteur is al eens geweest maar een definitieve oplossing had hij helaas niet. Ons huis heeft drie verdiepingen. Naast een V9 Experia box hebben we twee dualband wifi versterkers van Kpn staan. De eerste is uiteraard aangesloten op de experiabox en de tweede hebben we op verschillende plekken geprobeerd op de 1e en op de 2e verdieping. Op beide verdiepingen zijn slaap/studeerkamers waar een goede wifi belangrijk is. Resultaat is dat wifi op de verdieping waar de versterker staat wordt verbeterd. Maar op de 2e verdieping is deze nooit echt optimaal omdat afstand tussen experiabox en versterker dan feitelijk te groot is. Nu kan ik als bestaande klant in de buidel tasten om de nieuwe WiFi versterkers aan te schaffen. Maar werkt dit dan ook? KPN wij zouden ook graag WiFi in alle hoeken van het huis hebben. Wat kunnen jullie voor ons doen? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Drostes , begrijp is goed dat die 2e versterker dan draadloos is aangesloten? Zijn het soms de witte vierkante?

 


Hoi @JanD ,

Inderdaad draadloos aangesloten. Heb helaas geen mogelijkheid voor bedraad. En het zijn de vierkante witte versterkers van KPN. 


Dat zijn nou niet echt de modernste. U kunt eventueel de Super wifi's aanschaffen die werken draadloos behalve de eerste. Ik hoor en lees er goede verhalen over. Heeft u de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login Soms is de uitkomst dat u gratis 2 experia wifi's krijgt.  Die moeten wel bekabeld aangesloten worden.  


Hoi @Joep1965 ,

Bedankt voor reactie. De versterkers en de experiabox zijn zeker niet de modernste. Maar om elke keer de portemonnee te trekken voor nieuwere versies gaat mij te ver. Wil er wel wat voor betalen maar het lijkt erop dat bestaande klanten altijd teveel moeten blijven betalen. De wifimanager heb ik al geprobeerd. Kan dan een monteur laten komen voor €50,00. Deze is al eens geweest en heeft helaas geen goede oplossing aangedragen. Verwacht dus ook niet dat een andere monteur wel met een goede oplossing komt. En ik zou ook graag bekabeling willen hebben maar ik heb geen loze leidingen meer beschikbaar in mijn woning. Dus ik hoop dat KPN hierin eens mee wil denken. 


@Drostes ik begrijp je probleem. Kpn gaat echt geen super wifi's gratis geven. Dat is gewoon te duur. Kabels trekken lijkt vaak onmogelijk maar vaak kan het toch wel. Langs de verwarmingsbuis bijvoorbeeld. Er zijn ook allerlei kabelgootjes te koop. Het is veel werk maar dan heb je ook wat. Of gewoon € 149,00 uitgeven. Dan ben je meteen klaar en is het hele gezin ook weer gelukkig. En werkt het niet naar je zin dan stuur je ze weer terug.


Hoi @Joep1965 ,

Bedankt voor het meedenken. Leidingen van de centrale verwarming lopen gelukkig niet over de muren. Kabelgootjes vanaf de meterkast naar de tweede verdieping wordt een hel van een klus en ziet er niet fraai uit. Dus geen optie voor ons. Zoals gezegd wil ik best bijdragen maar als bestaande klant betaal je altijd de hoofdprijs. Nieuwe klanten gratis en bestaande klanten €149,00. En wat als het niet werkt? Terugsturen en weer terug bij af. Zou graag zien dat KPN werkelijk in alle hoeken van het huis goede internet kan aanbieden. 


Nou... het is zeker niet zomaar te zeggen dat je met 149 euro voor de SuperWifi's klaar zult zijn. Als de huidige dualband versterkers niet goed werken omdat het signaal niet goed doorkomt, verwacht dan geen wonderen van de SuperWifi's. Je kunt ze proberen, binnen 14 dagen kun je ze kostenloos terug sturen. Maar een kabel is vele malen beter.


Zou graag zien dat KPN werkelijk in alle hoeken van het huis goede internet kan aanbieden. 

Dat kan ook. Maar u zult dan wel eerst zelf moeten zorgen voor kabels.

U heeft ook geen coax kabel door het huis lopen?


Aangezien de versterker op de 1ste al draadloos op de modem zit zal de snelheid er niet van verbeteren. Wel het zendbereik (=aantal streepjes) natuurlijk.

Wil je ook een goede wifisnelheid dan zal die versterker op de eerste etage ook bedraad (zonder dvs) naar het modem moeten. Monteer je die zo centraal mogelijk en tegen het plafond dan zou ie zonder meer ook de 2de etage moeten bedienen.

Één keer wat werk, jarenlang plezier!

Het zendbereik (dus niet de internetsnelheid) is rondom ca. 25 meter. (zie het als een bal met i.h. midden de versterker). Op 25 meter moet je zeker nog 3 à 4 van 5 streepjes ontvangst hebben. (spreek uit eigen situatie/ervaring)

Blijf het apart vinden. Heb in mijn flat altijd bereik van mijn eigen wifi* zelfs als ik 2 etages hoger bij mijn bovenburen ben…
*zowel met v9 als v10 experiabox


Beste @Drostes, welkom! Jammer om te lezen dat het nog niet helemaal naar je wens is. Ik zie dat hier al veel gezegd is, waar ik niet heel veel aan toe te voegen heb. De ‘oude’ witte, vierkante versterkers werken niet samen met de nieuwe Super Wifi punten. Het advies is daarom, als je inderdaad op drie etages uitstekende wifi wilt, om toch een set Super Wifi punten aan te schaffen. Mocht het je niet bevallen, kan het binnen twee weken teruggestuurd worden. 


@Marcia_Ik heb ze besteld. Ben benieuwd of het inderdaad super wifi wordt. En anders maar retour sturen en verder aanmodderen. Maar van dit laatste ga ik nu nog niet uit. 


Daar ga ik ook niet vanuit 🙂. Laat je nog even weten wat je er van vindt?


Heb je ze al kunnen testen, @Drostes? Wat vind je ervan?


@Marcia_ lijkt goed te gaan. Prettiger zou nog een derde superwifi punt te hebben. Zijn deze ook los te koop of alleen per twee? 


@Drostes Ook per stuk te koop!
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pos=0