Skip to main content

Mijn modem hangt in de elektriciteitskast maar merk toch op dat mijn signaal zeer zwak is aan de andere kant van het huis. Boven is het internetsignaal enorm slecht en wanneer ik op mijn terras sta (grenzend aan mijn woonkamer) dan heb ik zelfs geen Wifi meer en moet ik op 4G gaan surfen.

Nu zat ik te denken om hardware aan te schaffen die mijn signaal kan versterken. Een router heb ik waarschijnlijk niet nodig maar ik vermoed dat ik wel een access point nodig heb?

Verder was het wel handig geweest om een gastennetwerkje te kunnen opzetten. Heb zo altijd figuren in de familie die de wifi-code vragen :S
Vrienden van mijn zoon vragen ook vaak de wifi-code en ben daar niet zo happy mee!


Is het zinvol om een access point te hangen? Kan ik een gastennetwerk instellen?
Ben ik beter af om nog even te wachten en te investeren in een 5G-router?


Oh ja, pittig detail.
Werkt het zonder UTP-aansluiting? Ik heb een stopcontact gestoken boven in de hang. Alles is terug dicht en er is terug behangpapier maar er is geen ruimte voor een UTP-kabel. Dus hoop dat het ergens lukt met een toestel dat het signaal opvangt en terug verspreidt.

Hallo @cixovayo , als je een Experiabox V10 of V10a hebt (modem) k7n je daarin het gastnetwerk aanzetten.

Het is inderdaad verstandig niet je eigen wifi code aan derden te geven. Nu heb je gelukkig een excuus dat je nog geen gastennetwerk hebt.

Het beste is een accesspoint ergens in huis te plaatsen voor een betere wifi, maar om het goed aan te sluiten dient dat wel bekabeld te gebeuren.

Als bekabeld echt niet kan of je wilt het niet dan zou je met powerlines mdt ingebouwde wifi kunnen werken, maar die kennen weer geen gastnetwerk.

Het beste is dus een accesspoint met gastnetwetk bekabeld aansluiten.

 


Hoi @cixovayo, welkom op het KPN forum. Erg irritant dat je een zwak wifi-signaal ervaart. Heel goed om daar wat aan te doen. Jan geeft hier al goede suggesties, heb je daar wat aan gehad?

 @Nick83 heeft hier ook verstand van, hoe denk jij hierover? 


De SuperWifi's zouden hier opzich geschikt voor zijn. Deze hebben 5 GHz wifi en gastennetwerk. De eerste SuperWifi moet u bekabeld aansluiten. Bij voorkeur buiten de meterkast. Heeft u de trap naar boven ook bij de meterkast in de hal? Wellicht kunt u de SuperWifi dan onder aan de trap op een tafeltje of kastje zetten ofzo? Misschien moet u daarvoor wel een gaatje boren zodat het kabeltje de meterkast in kan. De 2de SuperWifi zet u dan draadloos in de woonkamer. 


Hey @cixovayo, heb je wat aan de informatie en adviezen die je van de community ontvangt? We horen het graag als je nog vragen hebt! :) 


Reageer