Skip to main content

Gedurende deze crisis genoeg tijd gehad om de kelder eens op te knappen. Waar er voorheen een bar in zat, doel ik er nu op een kantoor te creeëren. Wegens dezer reden is het nodig goede Wifi verbinding te hebben.

 

Vandaar dacht ik er aan een Wifi repeater te kopen en te koppelen aan een Ethernet kabel. Deze Ethernet kabel komt vanuit de Experia Box in de meterkast. Eenmaal aangesloten bleek het goed te werken, de internet snelheid was prima. Tot op het moment dat ik arriveerde op de begane grond waar de wifi weggevallen was.

 

Opvolgend aan deze stap heb ik geprobeerd de een Ethernet kabel aan de draadloze ontvangerset te koppelen en vervolgens de wifi repeater in het stopcontact van de draadloze ontvanger te steken. Dit was helaas ook tevergeefs. Het zorgde namelijk voor dat binnen huis geen tv meer gekeken kon worden. Een oranje lampje brandde op een tweede draadloze ontvanger in huis. 

 

Welke aankopen moet ik doen en welke stappen moet ik nemen om ook in de kelder een goed wifi ontvangst te creeëren?

Heb je de wifimanager al gedaan? Zo niet begin daar even mee. Wel alles even ontkoppelen van de experiabox.  Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Laat he het even weten? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Ik moet erbij zeggen dat de kelder zich in de garage bevindt. Er loopt een buis met de benodigde kabels vanuit het huis naar de kelder in de garage. Hierdoor is dan ook de Ethernet kabel gelegd. 

 

@Joep1965 vandaar ontvang ik in de kelder zonder versterker of router zeker geen wifi momenteel.


De wifi repeater creeërt zijn eigen access point (vgm) alleen dit levert in beide van de bovengenoemde opties problemen op binnen huis (begane grond). 


Welke experiabox heb je?


@Joep1965 v10


Heb je die wifimanager gedaan? Je zou zomaar 2 experia wifi's kunnen krijgen. Gratis!!


@Joep1965 Hoe zou ik dat volgens jou uit moeten voeren wanneer er totaal geen wifi is in de betreffende kelder?


Sowieso moet je beginnen bij het modem en dan door het huis lopen. Je krijgt bij slecht Wi-Fi dan gratis 2 versterkers. Die kan je dan bekabeld aansluiten op diverse plaatsen. Maar misschien begrijp ik de situatie niet helemaal hoor. Maar één ding is zeker. Je zal als je overal goed wifi wil aan de slag moeten met accespoints die dan direct met een kabel, desnoods via een switch, aangesloten moeten worden aan de experiabox.  Aan draadloze verbindingsets heb je helemaal niets.  Is dat een beetje het antwoord op je vraag?


Hardstikke bedankt voor je antwoord! Ik ga zeker eens kijken naar het creeëren van een nieuw access point dat aangesloten is op de Experia Box! 


Nog even een nabrander; als je met een switch aan de slag gaat koop er dan 1 die igmp snooping ondersteunt anders gaat de tv ontvanger die je er op aansluit het nooit doen. Dit is een aanrader https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=661


Reageer