Skip to main content
Wij hebben een soortgelijke situatie. (Vandaag monteur kpn geweest.) Wij willen wifi in Tuinhuis. Afstand Experia box (geplaatst woonkamer voorzien van dubbel glas) naar tuinhuis ca 30 meter. Kabel binnen en buiten geen optie. Vandaar hele huis voorzien van 4 draadloze verbindingssets. Nu extra set aangeschaft. Zelfs versterker 9Had ik al aangeschaft) ingezet en afgestemd door monteur. Resultaat teleurstellend. Vlgs monteur was probleem dat de electriciteitsleiding (gebruikt door (dr verb set) naar tuinhuis op een andere groep (1) is aangesloten dan de experiabox (2) die in de woonkamer staat. Wie heeft voor mij een oplossing. Ben 80,- verder (aanschafprijs van 2 sets) Coulance van KPN wordt zeer gewaardeerd maar wil graag resultaat. Wij willen Wifi in elk hoekje en gaatje......

Hoe komt het overigens dat de kwaliteit van een Dr verb set terugloopt zodat deze vervangen moet worden. Wellicht is mijn situatie uniek, kan ik mij overigens niet voorstellen. Wie heeft het antwoord.



*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik had dezelfde situatie en er is maar 1 oplossing; kabel trekken!!!
Hallo Joep, dank voor je reactie. Is helaas niet mogelijk er ligt wel een extra electriciteits kabel van woonkamer naar tuinhuis die ik kan aansluiten op groep 2, zelfde als Experia box daarop wil ik dns en versterker aansluiten.

Heb je hier een mening over?
Je kunt een bestaande "draadloze" verbindingsset uitbreiden maar meer dan drie adapters is niet aan te raden.

Weet dat er maar twee adapters tegelijkertijd met elkaar kunnen praten.

Bij drie adapters is dus 50% van de tijd beschikbaar voor een adapter om te babbelen met de adapter bij de Experia Box bij vier adapter 33,3% en bij vijf adapters nog maar 25%.

Dat zal je dan natuurlijk terugzien in de maximaal haalbare snelheid.

En die afstand van 30 meter zal ook niet echt meewerken.

Ik denk dat je eerder een oplossing moet zoeken in een outdoor wifi accesspoint die je aan de gevel van jouw woning bevestigt.
Hallo Roel,

Dank voor je snelle reactie. Dit verklaart wellicht mijn slechte up (30 mb) en download (22.9 mb) snelheid gemeten via speedtest van kpn. Mijn kpn abonnement (alles in een) moet vlgs opgave

100 mb / 10 mb kunnen leveren. Een outdoor wifi acces point ook via kpn verkrijgbaar en op lichtnet aan te sluiten?
Sorry vergeten te melden dat ik momenteel 4 adapters gebruik
Een vijfde adapter is echt niet aan te raden, ik zou je zelfs willen adviseren om het aantal terug te brengen naar maximaal 3.

KPN verkoopt geen outdoor wifi accesspoints.
Ik heb nig een netgear gs 605 v4 switch liggen, is die nog in te zetten?

Reageer