Ik denk dat het veranderen van het kanaal weinig tot niets op gaat leveren. De opstelling van de wifipunten tov het modem is cruciaal. Een modem in de meterkast en dan het eerste wifipunt draadloos in de slaapkamer gaat niks worden. Kunt u wat meer vertellen over de opstelling? Kunnen de wifipunten met een kabel verbonden worden aan het modem?
Hallo @LisetteP Welk merk en type modem heb je, vermoedelijk een KPN Box 12???
Om veiligheidsredenen die je als eerste het inlogwachtwoord van de modem aan te passen en op te slaan.
Daarna die je de wifinaam (SSID) en wifiwachtwoord te wijzigen, ook om veiligheidsredenen, en op te slaan.
Daarna kun je wijzigingen doen binnen je modem en opslaan.
Het beste is alles zoveel mogelijk op AUTO te zetten of te laten staan.
Voor betere wifi zie onderstaande links:
en
Succes
@Joep1965 we hebben het modem in een open tv kast in de woonkamer. Daarna een wifipunt op de eerste verdieping in een slaapkamer en weer 1 op de tweede in een slaapkamer. Deze onderling verbinden is niet mogelijk.
@JanD Hoe/waar kan ik het admin wachtwoord wijzigen? Ik vind dit niet terug in de modeminstellingen.
Je geeft aan alles zoveel mogelijk op auto laten staan, via een meting die we vanuit een aparte app gedaan hebben zijn dit geen ideale kanalen. Terwijl ik wel lees dat de Super Wifi punten zelf hun beste kanaal zouden moeten kiezen. Hoe kijk je daarnaar? Is dan de oplossing meer wifi-punten plaatsen?
Bedankt alvast, beiden voor de reacties!
@Joep1965 we hebben het modem in een open tv kast in de woonkamer. Daarna een wifipunt op de eerste verdieping in een slaapkamer en weer 1 op de tweede in een slaapkamer. Deze onderling verbinden is niet mogelijk.
@JanD Hoe/waar kan ik het admin wachtwoord wijzigen? Ik vind dit niet terug in de modeminstellingen.
Je geeft aan alles zoveel mogelijk op auto laten staan, via een meting die we vanuit een aparte app gedaan hebben zijn dit geen ideale kanalen. Terwijl ik wel lees dat de Super Wifi punten zelf hun beste kanaal zouden moeten kiezen. Hoe kijk je daarnaar? Is dan de oplossing meer wifi-punten plaatsen?
Bedankt alvast, beiden voor de reacties!
Hallo @LisetteP ik ga er vanuit dat je een KPN Box 12 hebt, daar ken ik de software niet van, maar er is ergens een beheerspagina waar je dat aan moet kunnen passen.
Volg de links die ik in een eerdere reactie plaatste voor een mogelijke oplossing.
Persoonlijk heb ik alles altijd op AUTO staan en werkt, bij mij, perfect.
Succes.
De opstelling is verre van ideaal. Het wifisignaal wordt behoorlijk tegen gehouden door de betonnen vloer en als jop de slaapkamer bijvoorbeeld laminaat hebt liggene met een ondervloer voorzien van een aluminiumfolie dan wordt het helemaal lastig.
@Joep1965 wat zou je in ons geval adviseren om de opstelling te verbeteren?
Dat is best een lastige @LisetteP . Vaak zijn verwarmingsbuizen die naar boven gaan waar wat ruimte is voor een kabel. Lukt dat bij jou?