Skip to main content

Heb een apparaat met WIFI, vind in mijn iPhone 7  het netwerk heb het wachtwoord reeds ingevuld, krijg ik de melding zwakke beveiliging netwerk, even later de melding geen internetverbinding.

Zo kan ik dus ook de app niet gebruiken die op de iPhone 7 zit om data uit te wisselen tussen de iPhone en het apparaat in kwestie.

Nooit problemen gehad met het WIFI netwerk thuis!

Snap er niets van!

 

Ok waar maak je met je Iphone verbinding mee, het KPN modem of iets anders?

Dat telefoons tegenwoordig aangeven of je verbinding wel of niet veilig is klopt vaak niet, bedenken ze zelf.

 

Je hebt je Iphone en dat andere apparaat. Zijn die beide met het KPN netwerk verbonden? 


Hallo @Jackydaniels ,kijk eens binnen je modem of de beveiliging alléén op WPA2 staat en niet op WPA/WPA2 en als toevoeging, niet iedere modem laat dat zien, alléén AES en niet TKIP/AES.

CC: @DennisA78 

 


Ik zie dit de laatste tijd steeds vaker en volgens mij is Apple in iOS 14 hard op de feiten vooruit aan het lopen en beschouwen ze WPA2 al als onveilig omdat er tegenwoordig ook WPA3 is. WPA3 is daarentegen nog helemaal niet zo standaard dat dit overal in zit. Uiteraard even de instellingen checken conform instructies van @JanD voor alle zekerheid. Standaard staat vanaf de Experiabox V10 de wifi op WPA2, op producten zoals Superwifi of Experiawifi is WPA/WPA2 niet eens een optie en kun je enkel WPA2 gebruiken.

 

Dit is een van de redenen dat ik nooit Apple-producten zou halen. Al werkt het nog zo gemakkelijk, ik bepaal zelf wel hoe ik mijn netwerk inricht.


Hallo,

Ik maak verbinding met de KPN experia!

Heb geprobeerd beveiliging WPA/WPA2   en ik heb geprobeerd WPA2  qua instellingen in de experia

maakt niets uit.

Heb hem weer op WPA/WPA2  gezet.


Hallo @Jackydaniels , ik weet niet welk KPN modem je hebt maar ik zou hetzeker weer meteen terug zetten op WPA2 alleen i.c.m. alleen AES, dat is het veiligste.

 


Dan is het inderdaad een iOS 14 probleem. Apple vindt alles beneden de nieuwste standaard onveilig zonder eerst te bedenken dat het nog jaren duurt voor een nieuwe standaard overal is geïmplementeerd.. 

 

Ik zou wel je beveiliging op WPA2 zetten, niet op WPA/WPA2.


Als ik met de iPhone konkakt maak met het WIFI netwerk waar alles in huis gebruik van maakt krijg die melding niet.

Ik heb nog een gast netwerk dat werkt ook zonder problemen, ook op de iPhone, iPad maakt niet uit!

Alleen het netwerk met de naam van dit bewuste apparaat geeft die melding, zo van geen internet verbinding.

 


Heb hem terug gezet naar WPA2 zoals hier werd geadviseerd OK