Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Wil even jullie mening peilen. Heb al jaren internet, tv en mobiel bij KPN.  Nu doet het zich voort dat de wifi op de eerste verdieping altijd matig is en op zolder helemaal niet aanwezig is. Ben bezig geweest om dit te verbeteren, maar het wordt jammer genoeg niet beter. Sterker nog, op 5 meter van mijn experia-box heb ik nu 2 mbit per seconde als wifisignaal. 

 

Contact opgenomen met KPN en de oplossing is om kabels te trekken. Leuk, maar eigenlijk zit ik daar niet op te wachten. Ik wil geen extra modem in de kinderkamer. Ik wil ‘gewoon’ normale wifi op standaard plekken. In hoeverre mag ik dat verwachten van KPN? En nog belangrijker, wat doen jullie op zo’n moment? Inderdaad gaan bekabelen of hebben jullie nog andere ideeen?

 

Groet Daniel

Goedemorgen @Sovieto en welkom hier op het forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Herkenbaar probleem wat je schetst en goed dat je dit kenbaar maakt. Wi-Fi op de eerste verdieping (en al helemaal op zolder) blijven vaak lastig. Je Experia Box zendt je Wi-Fi signaal uit en deze staat (waarschijnlijk) in de meterkast op de begane grond. Het signaal zal dus eerst nog door het plafond heen moeten voordat het op de eerste verdieping is en voor de zolder zal het door 2 plafonds heen moeten en dat heeft invloed op de kwaliteit. Daar is een oplossing voor maar dat houdt inderdaad wel in dat je kabels moet trekken. We hebben de KPN Wi-Fi Manager ontwikkeld (kpn.com/wifimanager) en deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen. Op basis daarvan zullen er verbeteringen worden doorgevoerd (zoals het meest optimale kanaal) of er wordt een (gratis) oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi (dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box) of een gratis Wi-Fi monteur. Deze oplossingen zullen worden aangeboden wanneer de Wi-Fi Manager na 2 x doorlopen een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt. Er is ook nog een andere oplossing alleen hangt hier wel een prijskaartje aan vast. Er is namelijk ook Super Wi-Fi en het voordeel hiervan is dat je alleen het eerste punt bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box. De overige punten kunnen in het stopcontact dus je hoeft met dit systeem geen kabels te trekken. Als bestaande klant kun je een set van deze apparatuur met korting aanschaffen; in plaats van 199 euro betaal je dan 149 euro. Mocht het trekken van kabels geen optie zijn dan zou je dit kunnen overwegen. 


Goedemorgen @Sovieto , ik heb niks meer van je gehoord maar ben wel benieuwd naar de stand van zaken! Heb je nog iets gehad aan de informatie uit mijn vorige bericht?


Hi Jan,

 

Met enige tegenzin heb ik ervoor gezorgd dat de eerste verdieping nu beschikt over een extra wifipunt dat bekabeld is. Hierdoor is de kwaliteit toegenomen. De kwaliteit op zolder is nog wel erg matig. Nadeel is ook dat de slaapkamer nu een toestel en kabels bevat.

 

Ik blijf een enigszins wrange smaak behouden. De prijs-kwaliteit van het abonnement is slecht te noemen, maar overstappen is toch altijd weer een stap. Daarom kijk ik het even aan en maak ik daarna het besluit of ik in ga op een aanbieding van een andere marktspeler. Daarbij heb ik dan wel de garantie van goede WiFi. Dat is natuurlijk wel een grote vooruitgang.

 

In ieder geval bedankt voor je feedback en hulp.

 

Groet Daniel

 


Bedankt voor de terugkoppeling, wordt gewaardeerd 🙂 Goed om te lezen dat de kwaliteit middels een (bekabelde) versterker voor verbetering heeft gezorgd. Jammer dat je er een wrange smaak aan over hebt gehouden. Ergens snap ik dat wel want je had liever niet die extra kabels gehad. Aan de andere kant; KPN biedt je een gratis oplossing aan voor wanneer je problemen ervaart met je Wi-Fi. Als provider hebben we geen invloed op het gegeven of iemand geen kabels kan of wil trekken. Uiteraard hoop ik van harte dat je ook in de toekomst nog lang klant bij ons blijft. KPN gaat ontzettend ver in de ondersteuning van je Wi-Fi signaal en ik betwijfel of er op dat vlak providers zijn die meer doen op dat gebied!


Hi Jan,  

Vooral dat KPN geen enkele verantwoordelijkheid heeft voor het product dat zij aanbieden steekt me. We maken maandelijks meer dan €100 over, maar toch moeten nog meer investeren om het gedeeltelijk werkend te maken. 
 

En dan wonen we in een ‘gewoon’ huis in een ‘gewone’ plaats, dus moet je nagaan als je iets bijzonders hebt. 
 

Maar zoals eerder gezegd, in ieder geval bedankt voor je hulp en reacties en ik ben blij dat ik voor nu een oplossing gevonden heb. 
 

gr Daniel


Hier 2 SuperWiFi's, 2 Experia WiFi's en 2 x TP-Link accespoints. Alles bekabeld aangesloten. Overal gewoon goed WiFi. Wifi van de Experiabox gebruik ik niet eens.

In het contract wat je bij KPN afgesloten hebt staat geen enkele garantie over WiFi. Alleen bekabeld internet, daarbij word bij glasvezel de snelheid gegarandeerd. Bij DSL ook nog niet eens. WiFi moet je gewoon zelf voor zorgen, zo simpel is dat.


Hi Nick,

 

Fijn dat het goed werkt bij jou. KPN zal het gedoe met WiFi juridisch best dichtgetimmerd hebben. Daar twijfel ik niet aan. 
 

Ik als consument heb echter het gevoel dat ik een dienst afneem. Dat WiFi daar niet bij inzit zorgt ervoor dat ik eigenlijk een enorm bedrag voor TV betaal. Daarom geef ik ook aan dat ik de prijs-kwaliteitsverhouding slecht vind. 
 

Overigens weet KPN dit zelf ook. Ze geven niet voor niets die gratis superwifipunten weg bij nieuwe klanten om hun wel een juist product te bieden voor het geld dat ze betalen.  


Je betaalt feitelijk bij geen enkele provider voor de Wi-Fi. Dat komt omdat Wi-Fi heel erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Denk hierbij aan de bouw van een woning, vloerverwarming, magnetrons, andere Wi-Fi netwerken in je omgeving etc. etc. Allemaal zaken waar een provider geen enkele invloed op heeft. KPN probeert het verschil dus te maken door erg ver te gaan in de ondersteuning. Het is dus niet zo dat je geen 'juist product' krijgt geleverd ;) 


Reageer