Skip to main content

Alles werkte prima, ook de wifi op zolder. Niets veranderd behalve installatie glasvezel. Onbegrijpelijk. Via kabel werkt alles goed. Benedenverdieping gaat wel, maar eerste en tweede verdieping niet. Nogmaals, ver niets veranderd 

 

Alles werkte prima, ook de wifi op zolder. Niets veranderd behalve installatie glasvezel. Onbegrijpelijk. Via kabel werkt alles goed. Benedenverdieping gaat wel, maar eerste en tweede verdieping niet. Nogmaals, ver niets veranderd 

 

Om u van goed advies te kunnen voorzien, zullen we toch iets meer moeten weten m.b.t. de samenstelling en opstelling van de apparaten en de bekabeling in uw netwerk thuis. Heeft u superwifipunten zo ja welke en hoe zijn die gekoppeld t.o.v. het modem, waar is de glasvezelaansluiting etc.etc.


Beste Hans,

 

er is niets veranderd! Alleen het glasvezelkastje in de meterkast is nieuw ipv koperdraad! 
het kpn modem hangt sinds aansluiting in meterkast op ruime afstand van beton.

laptop beneden doet het goed met goede snelheid. Boven echter nauwelijks wifi meer. Mij werd aangeraden door kpn helpdesk o. Dat modem te laten hangen


Hallo @fransradi 
Gezien de opmerking “Niets veranderd behalve installatie glasvezel” verbaast mij dit.
Staan het modem en eventuele wifipunten nog steeds op dezelfde plaats? Als alleen de aanvoer gewijzigd is van koper naar glasvezel zou de situatie binnenshuis niet veranderd moeten zijn.


Ha Ruud,

 

niets is verplaatst. Ik héb wel een nieuw modem gehad maar dat raadt techdesk af.

er is ooit een kpn medewerker geweest, die constateerde dat ik voor wifi bijzonder goed zat. Dat was algemeen bezoek.


Heb je naast het modem ook nog extra wifipunten in huis hangen?
Zo ja, welke zijn dat en hoe zijn die met het modem verbonden? Welk modem gebruik je nu?


Ruud,

dat is Experiabox v10.

geen wifipunten eraan.

 

1e etages zit pc direct op de experiabox, dus dat gaat goed. 
het is lastig met iPads en telefoons.

benedenetage is wifi van amazonstick ook slechter.

 

 


Dus alleen de (grijze) telefoonkabel is verwijderd uit de DSL poort en de (rode) netwerkkabel vanaf het glasvezelkastje is in de WAN poort van het modem gestoken?  Verder niets veranderd zeg je.

Ik heb op dit moment even geen idee 🤔.  Je zou de Wifi Manager van KPN eens kunnen proberen. Mogelijk staat het modem onbedoeld op een druk wifi-kanaal, waardoor je last hebt van de buren.


Ruud, ga ik proberen 


Hallo Frans, terugkijkend zie ik dat je “techdesk” noemt. Maak jij daar nog steeds gebruik van?
Dan zou je daar ook een beroep op kunnen doen (zie topic: Tech Desk vernieuwd: KPN Service Plus).


Ruud,

 

  dank je, ik denk dat wifipunten wellicht helpen. Misschien kan ik wel toe met de wat oudere wifipunten.