Skip to main content

Wifi is uitermate traag, de DVS1200 adapters branden allebei rood. De test op KPN zegt vervolgens: betaal een monteur! Het enige wat ik wil is een fatsoenlijk werkende wifi en twee adapters die het gewoonddoen. Als je dan contact wil met KPN krijg ik 1001 en een omwegen te zien, terwijl ik gewoon geholpen wil worden. Hoe moeilijk kan het anno 2020 zijn?

 

*Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Het is heel simpel. Draadloze verbindingsets zijn heel gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk.  Eén niet goed werkende ledlamp of dimmer kan al problemen geven.  Ook een telefoonoplader of de zonnepanelen kunnen problemen veroorzaken.  Daar is niets aan te doen.  Het electriciteitsnetwerk is natuurlijk nooit bedoeld om data over te transporteren.  De enige oplossing is utp kabels trekken. 


Dus daarom betaal ik ruim 70€ in de maand?! Ruis op mijn stroomnetwerk wat de verbindingen vertraagd, onwaarschijnlijk. Ik voorzie weer eens een andere provider, wat een gedoe weer voor een simpele ‘verbinding’.
Wifi komt op de KPN-testsite inmiddels uit op +/- 15%… of je dan even een monteur wil betalen, tuurlijk! Eerder mijn geld terugvorderen en theater vd lach beginnen.


Nee u betaald voor een goed verbinding tot en met het modem. Normaals data versturen via een elektriciteitskabel kan maar het geeft vaak problemen.  Je kunt ook geen electriciteit transporteren over een utp kabel. Daarbij is er geen provider die het gebruik van Devolo's ondersteunt.  Dat zegt al genoeg.


Dag @ReneSnel, welkom op ons forum.

Wat jammer om te horen dat niet tevreden bent over jouw diensten. Ik begrijp dat je twee problemen ervaart: ten eerste is jouw wifi traag en ten tweede ervaar je problemen met de draadloze verbindingsset.

Allereerst de wifi. We garanderen een wifisnelheid van 20 Mbps. Dat doen we door middel van onze Wifi Manager. Je hebt deze al gebruikt begrijp ik. Wat voor snelheid heeft de Wifi Manager gemeten? Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Na de eerste meting worden er namelijk verbeteringen toegepast en dan kun je met de tweede meting testen of de verbeteringen ook zin hebben gehad. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van de tweede meting. 

Dan de draadloze verbindingsset. Zoals @Joep1965 al aangeeft, kunnen we hiervan de kwaliteit niet garanderen. Het is namelijk enorm afhankelijk van het elektriciteitsnetwerk in jouw woning en de apparaten die daarop zijn aangesloten. Dat vermelden we ook in onze webshop. Wel kan ik nog aanraden om de Draadloze Verbindingsset Oplosser eens te doorlopen om te kijken of je daarmee verbeteringen kunt toepassen.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Mocht ik toch nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten.


Danny, wat ik in deze niet begrijp is dat KPN zich redelijk makkelijk afmaakt van de beperkingen in de verbindingen. Dat geldt voor zowel de tv kastjes alsmede wifi. Tuurlijk kan ik boosters aanschaffen voor 149€, maar ik mag toch ook wel afdoende kwaliteit verwachten voor het maandbedrag wat ik betaal? 


We stellen vooraf duidelijke garanties. Zoals ik al aangaf garanderen we overal in huis wifi met een minimum snelheid van 20 Mbps. Haal je dit niet, dan zorgen we voor een gratis oplossing. Hoger dan dat kunnen we nu eenmaal niet garanderen omdat het te afhankelijk is van de thuissituatie, en daar hebben we nu eenmaal geen invloed op. Net als op het elektriciteitsnetwerk bij jou thuis, waardoor we de werking van een draadloze niet kunnen garanderen. We maken ons daarmee niet makkelijk af van de beperkingen van de verbindingen. We geven juist een realistische verwachting. In veel gevallen zal het beter werken dan onze garantie, maar we kunnen dit nu eenmaal niet voor iedereen garanderen. 


Ik heb ook dvs1200 die elke 2 weken doorlopen moeten worden met de probleemoplosser. Is de enige optie kabel trekken of is er onbedraad alternatief? En garandeert kpn die oplossing dan wel?


Kabel trekken is de enige optie, het vergt veel werk als het niet door de buizen kan. Maar kabel kan altijd netjes afgewerkt worden met kabel gootjes. En kpn gaat dat niet voor je doen.

Andere oplossing. Wat meer op plakband lijkt is met superwifi van 150,- draadloos tv aansluiten. Maar ook daarop geeft kpn geen garantie. 


Reageer