Skip to main content
Antwoord

Wifi is traag ondanks SuperWifi punten

• January 29, 2025
  • 3 reacties
  • 154 keer bekeken

rowan0416
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Goedeavond,

ik heb te maken met heb probleem dat mijn wifi niet hoger komt als 6/7 Mbps. Er zitten al KPN super wifi punten tussen maar toch blijft de snelheid heel laag. Heb er nu 2 tussen 1 bij de router en 1 op de eerste verdieping. Heeft er iemand een oplossing? Ik hoor het graag.

Rowan

Beste antwoord door Denise van KPN

Dit is inderdaad geen hele hoge snelheid. Maar soms is er niet meer snelheid mogelijk, ​@rowan0416. Weet je toevallig ook wat de snelheid is als je een laptop bekabeld aansluit? En als je kijkt op kpn.com, wat is dan de maximale snelheid die mogelijk is op jouw adres?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 31, 2025

Dit is inderdaad geen hele hoge snelheid. Maar soms is er niet meer snelheid mogelijk, ​@rowan0416. Weet je toevallig ook wat de snelheid is als je een laptop bekabeld aansluit? En als je kijkt op kpn.com, wat is dan de maximale snelheid die mogelijk is op jouw adres?

rowan0416
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Maximale snelheid via kpn is 100 mbs. En met Ziggo kan ik zelfs 1000 krijgen dus weet echt niet waar het aan ligt. Wel is er afgelopen week glasvezel aangelegd, maar weet niet wanneer dit zal gaan werken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Is dat het maximaal haalbare of is dat de tot snelheid die je met jouw abonnement zou kunnen halen? Daar zit namelijk wel verschil in. Met een koperverbinding kan je met het goedkoopste abonnement tot 100 Mbit/s halen. Maar welke snelheid je daadwerkelijk kunt halen, is afhankelijk van de koperverbinding. Ik heb even een screenshot gemaakt van wat ik zie als ik mijn postcode invul, ter illustratie:

Ik ben heel erg benieuwd wat er bij jou staat. Zou je hier anders eens een screenshot van kunnen delen?

Ook ben ik nog benieuwd naar welke snelheid jij meet als je via een bekabelde verbinding een speedtest doet. Kan je hier ook een screenshot van plaatsen?