Skip to main content
Beantwoord

WIFI is verschikkelijk sinds de laatste update van mijn box12 met witte superwifi punten

• April 29, 2025
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

Nameiw
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb een KPN box 12. Enkele maanden geleden is de modem ge-update en sindsdien is het drama met de wifi in huis. Van alles al geprobeerd, ook de standaard stappen die op internet te vinden zijn voor reset huisnetwerk met witte superwifi's (uitzetten, resetten, opnieuw aanzetten etc….)

Het is nu zo erg dat ik net meer normaal kan werken. Met moeite perst een speedtest er 4-5 Mbps uit. Ik heb overigens een 1 Gbit/s aansluiting. Ik zit met mijn werkplek pal naast de bekabelde superwifi waar ik de speedtest uitvoer (fast.com).

INteressant genoeg geeft de model zelf aan dat de snelheid veel hoger ligt (585 Mbps / 468 Mbps) op basis waarvan is de vraag, want dit klopt absoluut niet. 

Setup:

KPN Box 12

Firmware V12.C.24.05.08 

Witte Superwifi 1

1Gbit ethernet verbonden

firmware: SW1.C.24.13.06

Witte Superwifi 2

5 Ghz draadloos verbonden

Firmware: SW1.C.24.13.06

Ik lees ook dat er nieuwe firmware is die meerder problemen met ipv6 en de witte superwifi's oplost (V12.C.24.16.14). Gaat dat mij helpen? Zo ja, kan die aub gepushed worden?

Zo nee, wat rest mij (anders dan een andere provider zoeken)  ?

Beste antwoord door Nameiw

Na contact met de klantenservice is er een ticket aangemaakt voor de verantwoordelijke desk. Die hebben mij de volgende dag al teruggebeld. Aangezien ik alle stappen al meermaals doorlopen had hebben ze gelijk de supewrwifi 1 punten vervangen door superwifi 2 punten. 

Volgende dag gelijk kunnen aansluiten en mijn wifi is letterlijk met factor 10 versneld.

Erg fijn, na 2 maanden kwakkelen eindelijk weer goede wifi in het hele huis. Goed gereageerd van KPN, volgende keer zou het fijn zijn als KPN proactiever te werk gaat met zelf geintrioduceerde problemen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Nameiw
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

Nameiw
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • May 2, 2025

Na contact met de klantenservice is er een ticket aangemaakt voor de verantwoordelijke desk. Die hebben mij de volgende dag al teruggebeld. Aangezien ik alle stappen al meermaals doorlopen had hebben ze gelijk de supewrwifi 1 punten vervangen door superwifi 2 punten. 

Volgende dag gelijk kunnen aansluiten en mijn wifi is letterlijk met factor 10 versneld.

Erg fijn, na 2 maanden kwakkelen eindelijk weer goede wifi in het hele huis. Goed gereageerd van KPN, volgende keer zou het fijn zijn als KPN proactiever te werk gaat met zelf geintrioduceerde problemen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Nameiw. Het kan erg frustrerend zijn wanneer een opstelling eerst goed werkte en na een update ineens niet meer. Dan ga je veel dingen proberen, op de Community zoeken naar oplossingen en uiteindelijk bellen. Vaak zijn problemen te verhelpen met tips die je hier kunt vinden, maar in jouw geval heb je alles al geprobeerd. Dan zit er niets anders op dan te bellen en via die weg ben je gelukkig ook snel geholpen. Daar ben ik blij om. En ook super dat je SuperWifi 2 versterkers je weer een stabiele en snelle Wifi verbinding in huis geven.