Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb al even een issue met de wifi thuis op mijn galaxy s24 ultra. Wanneer ik via de WiFi verbonden ben thuis kan ik haast geen app gebruiken. Foto's of video's uploaden lukt niet, de app van mijn bank openen lukt niet, mijnKPN app openen wil ook niet, geen youtube en zo kan ik doorgaan. Dit doet zich voor op zowel het 2.4GHZ als het 5GHZ netwerk en ook alleen mijn mobiel heeft dit probleem. Hiervoor had ik een huawei P30 en die had deze issues niet. Ook op een ander WiFi netwerk heb ik dit probleem niet. Router herstarten, opnieuw verbinden, WiFi netwerk vergeten en opnieuw verbinden bieden geen oplossing.

Ook is het mij opgevallen dat de telefoon op het 5GHZ netwerk constant opnieuw aan het verbinden is. Ten minste zo lijkt het als ik kijk in de instellingen.

Is er iemand die weet wat ik allicht kan proberen zodat ik thuis niet alles via mijn 5G netwerk hoef te doen?

Dat is inderdaad een vreemd probleem Leon. Zeker wanneer jouw telefoon wel werkt op andere netwerken en andere toestellen geen probleem hebben met jouw Wifi. Zou je een kunnen toelichten welk type modem van KPN je in gebruik hebt en of je bijvoorbeeld ook Wifi-versterkers in gebruik hebt.

Heeft dit type toestel ook een Wifi-assist in de instellingen staan? Dus dat die switched naar 5G als het toestel de dekking als minder ervaart? Misschien kun je die nog eens uitzetten dan indien van toepassing.

Voor mee info zie ook: https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134


Het is nog vreemder geworden. Gisteren een software update gekregen (beveiligingsupdate) en het probleem is opgelost…. Snap er niks van maar probleem is weg dus ik ben blij. Nog wel bedankt voor het antwoord


Kijk dat zijn goede berichten! Waarschijnlijk dan toch een issue met software van de telefoon inderdaad. Fijn dat alles weer werkt en post gerust nog eens een bericht als we iets voor je kunnen doen! 


Reageer