Skip to main content

Beste KPN,

Ik merk dat mijn wifibereik ‘slecht’ is. Ik heb de Experia Wifi inmiddels al weer afgekoppeld en andere hardware aangeschaft: dit helpt iets, maar niet geheel naar wens.

Nu zie ik dat er een KPN wifi in de buurt actief is die ¾ van de kanalen bezet houdt met het vermogen van een magnetron als je het mij vraagt…. is daar iets aan te doen?

Bedankt,

 

Als dat dus niet uw eigen netwerk is, dan is daar niets aan te doen.


Hoi @Marie123 en welkom op het forum! Jeetje, dat is een flinke berg tussen de wifi netwerken. :fearful: Als dat niet je eigen netwerk is valt daar inderdaad weinig aan te doen. Tenzij je weet van welke buurman/buurvrouw deze is en je diegene vriendelijk kan vragen of de wifi magnetron wat zachter/uit mag. Ik weet niet wat voor andere hardware je aangeschaft hebt, maar heb je hiermee ook 5 Ghz wifi? Zo ja, dan raad ik je aan zoveel mogelijk van die frequentie gebruik te maken. Hopelijk heb je dan geen last van dit netwerk meer en gaat je eigen wifi erop vooruit. 


Hallo @Sanne_M,

Geen idee die dit netwerk ‘beheert’. Hoe dan ook ben ik van mening dat dit niet zo netjes is: Ik vergelijk het een beetje met het bezet houden van alle openbare parkeerplaatsen…

De nieuwe hardware ondersteund ook 5Ghz, maar ook daar is de vrije ruimte zeer beperkt.

Jammer dat hier niets aan valt te doen.

 


Het is inderdaad niet heel sociaal te noemen. :sweat_smile: Veel succes, ik hoop dat er toch nog wat vrije parkeerplekken te vinden zijn op 5 Ghz! 


Reageer