Skip to main content

Ik heb afgelopen donderdag mijn glasvezel wifi abonnement gewijzigd naar 1000 mb. Wanneer kan ik dat zien in mijn snelheid? zojuist testte is in de meterkast slechts 370 mb.. wanneer wordt de snelheid verbeterd? ik hoor het graag. 

mvrgr 

Erik van den Heuvel

Hallo @ErikdePerik , heb je al een bevestiging gehad wanneer het omgezet wordt naar de nieuwe snelheid?

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van dexstroom gehad en daarna weer opgestart?

Heb je de snelheidstest bekabeld gedaan met 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?


Er bestaat geen wifi abonnement. Je hebt een abonnement voor internet. En een speedtest doe je bekabeld. En lees dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/speedtest-waarschuwing-over-kpn-speed-test-en-andere-web-based-speedtests-497814


Dank voor de reacties! Ik weet dat ik geen WiFi abonnement afsluit en dat ik bekabeld de snelheid  Het beste kan testen maar een verschil tussen 370 en  1000 vind ik wel erg groot. Ik heb de speedtest gedaan met mijn iPhone 8 die ik tegen het Kpn superwifipunt aan hield die bekabeld in de meterkast staat. Dan kan er wat verlies zijn maar niet zoveel toch?!..afgelopen donderdag kreeg ik de bevestiging dat de wijziging per direct werd doorgevoerd. Wellicht kan ook iemand van kpn hierop reageren?!..
mvrgr

Erik


Wat moet je met 1000 mbit op je foon? Waar is dat nuttig voor?


Dat is een andere discussie nick. Het gaat erom dat ik mijn internet abonnement heb gewijzigd naar 1000 en er, volgens mij, bij lange na niet aan kom..


Dat is een andere discussie nick. Het gaat erom dat ik mijn internet abonnement heb gewijzigd naar 1000 en er, volgens mij, bij lange na niet aan kom..

Om dat te weten zult u eerst bekabeld moeten meten. Google even rond, dan zult u zien dat zo ongeveer 400 mbit helemaal niet vreemd is voor een mobiel.


ik haal via de mobiel iPhone ook maar 450 mbit en bekabeld haal ik 850 mbit (dit is een probleem nog bij KPN blijkbaar dat je met 1000 mbit bekabeld niet hoger komt dan 850)


Bedraad heeft inderdaad een beduidend hogere snelheid (ca 900) dan dat ik tot dusver heb gemeten via de WiFi in de meterkast. Kan het zijn dan de superwifipunten van de kpn een maximale snelheid hebben van 500 mb?!.


@ErikdePerik volgens mij is je iPhone 8 de bottleneck in dit geval en kan deze niet hoger als 450 max


Bedraad heeft inderdaad een beduidend hogere snelheid (ca 900) dan dat ik tot dusver heb gemeten via de WiFi in de meterkast. Kan het zijn dan de superwifipunten van de kpn een maximale snelheid hebben van 500 mb?!.

Nee. Die kunnen in theorie veel hoger. In de praktijk: WiFi boven de 500 mbit is voor heel veel apparaten een hele toer. In de buurt komen van de 1000 mbit via wifi moet je eigenlijk niet verwachten. Als je de Experiabox in de meterkast heb staan en je zit zelf in de woonkamer met de laptop met 1 of 2 muren er tussen... nou... die 500 mbit mag je dan heel blij mee zijn.


Hoi @ErikdePerik . Zo te lezen heb je het bedraad kunnen testen en daar kwam een goede waarde uit.

Wifi is veel ingewikkelder en ik vind het lastig om hier eenduidig een uitspraak over te doen. Heel lastig om te benoemen waar de bottleneck zit. 

Je kunt nog eens proberen om de wifimanager te doorlopen. Het kan zijn dat er een andere frequentie gekozen wordt, die betere waarden oplevert. 

Verwacht iig nooit volledig draadloos rendement van 1gig verbindingen. Dat lukt alleen bedraad. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.