Skip to main content

Hier sinds twee weken hetzelfde probleem.

Wifi valt zeer regelmatig weg, op onze twee smartphones, voor zo'n 15 à 20 seconden.
Alles gecheckt, modem gereset, modem is ok. Netwerk op de phones opnieuw ingesteld. In feite alle adviezen al opgevolgd, maar de wifi blijft wegvallen.

Gisteren zelfs tegelijkertijd met de vaste telefoonlijn die via het modem loopt en ineens weg viel.
Het lijkt me een fout in het modem Box 12, maar de test wijst steeds uit dat het modem in orde zou zijn.
Wie weet raad?!

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ha @Vinc, wat gek! Je geeft aan dat zowel de vaste lijn als de wifi op de smartphones wegvallen, dat lijkt er dan toch op dat er iets met de verbinding aan de hand is. Aan je eerdere topic te zien, maak je gebruik van glasvezel. Heb je het glasvezelkastje al eens twee minuten stroomloos gemaakt en evt. de kabel tussen het glasvezelkastje en de Box 12 vervangen? 
Mocht dit ook geen oplossing zijn, bel dan met de collega's van de telefonische klantenservice via 0800-0402. Zij kunnen de lijn doormeten en ook zien of er eerder verbroken verbindingen zijn geweest. mocht het nodig zijn, kunnen ze een ticket aanmaken en/of een monteur sturen. 


Hi @Marcia van KPN , dank voor je antwoord. Ik had al eerder op het forum de tip gelezen en opgevolgd om het glasvezelkastje twee minuten van de stroom te halen. Tot dusver lijkt dit de oplossing voor het wifi-probleem te zijn.

Toevallig.. of misschien ook niet toevallig, gaat de KPN komende nacht het netwerk in mijn wijk verbeteren. Geen idee of dit met de wifi-problemen te maken heeft. 

Zo te lezen in het forum zijn er veel meer KPN- klanten waarbij de wifi niet goed werkt na een update. Daar moet KPN toch ook van op de hoogte zijn en aansluitend duidelijk communiceren met de klanten?


Nu, twee dagen later, werkt de wifi weer als vanouds, dwz zonder haperen.


Excuses voor de late reactie @Vinc! Marcia is er even niet dus ik neem het tijdelijk over.

Heel fijn dat het ineens weer werkt en bedankt voor het laten weten! 😄


Excuses voor de late reactie @Vinc! Marcia is er even niet dus ik neem het tijdelijk over.

Heel fijn dat het ineens weer werkt en bedankt voor het laten weten! 😄

Hallo Sanne, helaas was de vreugde maar van korte duur.

Afgelopen dinsdagnacht kreeg het Box12 modem een update en daarna was het wederom een gedoe met de wifi. Het valt uit (wel verbonden maar zonder internet) om 10 seconden later weer in te schakelen.

Uiteindelijk heb ik zowel het modem als het glasvezelkastje twee minuten van de stroom gehaald en weer op laten starten. Sindsdien werkt de wifi weer zonder haperen…. voor zolang het duurt😏


@Vinc Wat vervelend dat het probleem weer even terug was. Goed om te lezen dat het stroomloos maken van het glasvezelkastje en modem het probleem uiteindelijk weer heeft verholpen. Mocht het probleem toch weer terugkomen, dan kan je altijd nog contact opnemen met onze klantenservice voor een lijnmeting.


Reageer