Skip to main content
Beantwoord

Wifi-lampje blijft branden op KPN Box V10 ondanks aansluiten SuperWifi

• 7 augustus 2025
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik heb een experiabox V10 en superwifi 2. Ik heb één superwifi 2 bedraad aangesloten. Ik begrijp dat dat zo moet blijven. Nu gaat het lampje van wifi op de v10 niet uit. Er staat dat ik dat handmatig uit moet zetten, maar er staat niet hoe. Moet die dus echt uit? Zo ja, hoe doe ik dat dan?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@MdG58, net als Jan ben ik ook benieuwd welke versie van de software op het modem staat. Dat kan je zien zoals hij uitlegt. Heb je daar al kunnen kijken?

De reden waarom dat belangrijk is, is dat het Wifi lampje wordt uitgeschakeld als je de oude firmwareversie hebt. Als je de nieuwe versie hebt, niet meer, dan kan de V10 meedoen in het netwerk en kan je de SuperWifi punten op andere plekken zetten, wat het netwerk mogelijk kan verbeteren.

Bekijk origineel

5 reacties

JanD
Superuser
  • 10736 reacties
  • 7 augustus 2025

Beste ​@MdG58 voor een gericht antwoord eerst een paar vervolgvragen:

Welke firmwareversie heeft de V10 en welke firmwareversies hebben de  SW#2's ???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 augustus 2025

Ik weet niet of ik je nu de goede info geef :

op de experiabox staat: ZXHN H369A

op de SW2 staat: SW2-AC1FC3

JanD
Superuser
  • 10736 reacties
  • 7 augustus 2025

Beste ​@MdG58 als je de inlogpaginevan de modem ziet, via 192.168.2.254 zie je dan een ouderwets inlogscherm of een afbeelding van de modem met een firwareversie die begint met V10.C ?

Bij de SW#2: SW2.C ???

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17329 reacties
  • Antwoord
  • 10 augustus 2025

Hoi ​@MdG58, net als Jan ben ik ook benieuwd welke versie van de software op het modem staat. Dat kan je zien zoals hij uitlegt. Heb je daar al kunnen kijken?

De reden waarom dat belangrijk is, is dat het Wifi lampje wordt uitgeschakeld als je de oude firmwareversie hebt. Als je de nieuwe versie hebt, niet meer, dan kan de V10 meedoen in het netwerk en kan je de SuperWifi punten op andere plekken zetten, wat het netwerk mogelijk kan verbeteren.

• 13784 reacties
  • 10 augustus 2025

In het verleden werd bij het aansluiten van een ExperiaWifi de Wi-Fi op m'n V10 automatisch uitgeschakeld. Sinds enige tijd gebeurt dat niet meer. Onlangs heb ik de EW vervangen door SuperWifi 1 en werd de Wi-Fi op de V10 ook daarmee niet meer uitgeschakeld. Ik heb overal nog de klassieke firmware. Het lijkt dus niet meer nodig.

Bij de SuperWifi 2 ligt dat wat genuanceerder. Ik neem aan dat noch bij de oude firmware noch bij de nieuwe KPN Software de Wi-Fi op de V10 wordt uitgeschakeld, maar... de SW2 heeft Wifi6 en de V10 niet, ook niet bij de nieuwe software. Vaak wordt dan ook geadviseerd om de Wi-Fi op de V10 uit te zetten en alleen die van de SW2 te gebruiken, zodat je overal ook Wifi6 hebt, óf de Wifi6 op de SW2 uit te schakelen. Ik weet alleen niet of dat in bij de nieuwe software mogelijk is: ik heb noch een SW2, noch de nieuwe KPN Software. 

Reageer