Skip to main content

Na het plaatsen nam het modem mijn oude netwerknaam. Dat nu is nu aangepast. Alleen knippert mijn wifi lampje nu.

In de handleiding van de experiabox 12 staat het volgende over het knipperende wifi lampje: Werkt in wpa-beveiligingsmodus en frame is verzonden of ontvangen

Wat houdt dit in? Is dit goed of slecht? En moet het lampje niet constant groen branden?

Hallo @Mgsloots,

Het lampje hoort te knipperen, dus dat is een goed teken. Durf niet exact te zeggen wat het betekend, maar het hoort wel zo in normale omstandigheden. 

 

Admin: lees hier alles over de Box 12, van specificaties tot instellingen


Hi @Mgsloots, welkom op ons forum. Ik zie dat @ChrisWissink jouw vraag heeft beantwoord. Als het Wifi lampje knippert, dan betekent dit dat er data wordt verstuurd en ontvangen via de wifi. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!


Ik heb ook de Experia 12 en 3 superwifi. Deze zijn ook zichtbaar in de kpn thuis app. Maar ook bij mij knippert het lampje van de WiFi op het modem. En daarnaast ben ik nog niet tevreden met de snelheid van het internet in het grootste deel van het huis (rond de 35 mb). Iemand enig idee?


De Wi-Fi van de Box 12 MOET uit!!


En hoe dan? Ik heb geïnstalleerd Zoals het moet: met de kpn thuis app. De superwifi’s branden groen. Dus ik begrijp niet hoe dat kan en wat ik er aan kan doen?


p.s. ja ik heb geprobeerd wifi uit te zetten met behulp van de knop op het modem. Maar of ik die nu lang of kort ingedrukt houdt: er veranderd niets. Wifilampje blijft knipperen

 


@Corrie123

Zeker 10 sec. of langer inhouden Corrie !!!

Op een gegeven moment gaat hij wel uit :punch:

Jij hebt 1 bekabelde en 2 draadloze Superwifi's ?

Hangt de bekabelde naast je modem ? en waar in huis ?

Heb je een glasvezel of koper verbinding ?

 


Ga ik dat nog eens proberen. Ik heb idd 1 bekabelde en 2 draadloze. Bekapelde staat naast modem. Ik heb geen glasvezel;

 


Na bijna een minuut ging lampje uit. Internet is nu ietsjes sneller lijkt


@Corrie123

Je bent een TOPPER Corrie :punch:

Kijk even rustig of dit werkbaar is de komende tijd !!

Voor meer vragen kom je hier terug okay ?

Prettige avond :smiley:


Met dank en ook prettige avond!

 


Heb nog 2 versterkes. Daar knipperen de lampjes ook groen. Maar de verbinding valt iedere weg en dan is hij er weer en zo gaat het maar door


Het knipperen van het wifi lampje betekend dat er activiteit op het netwerk is. Mocht er geen een apparaat op de wifi verbonden zijn dan knippert hij niet.


Ik begrijp dat het goed is dat het wifi lampje knippert. 

Maar wat als het dag en nacht met dezelfde frequentie van 1/10 seconde aan/uit gaat?


Hi @Dhyan, wat jij omschrijft klinkt precies als knipperen 😅

Waarom maak je je zorgen om het lampje? Is er iets dat niet helemaal goed functioneert bij jou thuis?Â