Skip to main content
Antwoord

Wifi loopt bij de eerste keer verbinden steeds even vast

• July 17, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik KNP Glasvezel (overgestapt van Odido) en ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik had al een TPLink Mesh netwerk achter de router hangen echter werkt Microsoft Authenticator hierdoor niet schijnbaar. Dus ik log rechtstreeks in op de Wifi van de Experiabox 12 en heb de TP Link uit gezet.

Vervolgens, zodra ik op mijn telefoon een app open loopt deze de eerste keer constant vast (Bijvoorbeeld Buienradar) Terwijl als ik een Speedtest draai is de internet snelheid wel altijd goed. (Overigens duurt het ook lang voordat de Speedtest draait). Dus het lijkt erop dat Internet altijd opstart problemen heeft. Probleem treed ook vaak op op de Laptop, eerste keer openen internet browser bijvoorbeeld, duurt openen pagina heel lang.

Wanneer ik op mijn mobiel probeer een app te openen en ik zet Wifi uit en ga via 5G werken dan is er niets aan de hand.

Ik heb de Router al een keer gereset, heb de analyzer al gebruikt en die kan ook niets vinden en zodra de verbinding eenmaal staat is er niets aan de hand.

Is dit een bekend probleem ?

Groet,

Jelmer

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@JelmerK78 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Deze herken ik niet meteen dus goed dat je het via deze weg meldt! Zou je IPv6 in het modem eerst eens willen uitschakelen om deze daarna opnieuw in te stellen? Er is sprake van een kleine bug en ik vermoed dat het daar ergens mee heeft te maken! Zie je bevindingen in ieder geval heel graag tegemoet 🙏🏻

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Goedemorgen ​@JelmerK78 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Deze herken ik niet meteen dus goed dat je het via deze weg meldt! Zou je IPv6 in het modem eerst eens willen uitschakelen om deze daarna opnieuw in te stellen? Er is sprake van een kleine bug en ik vermoed dat het daar ergens mee heeft te maken! Zie je bevindingen in ieder geval heel graag tegemoet 🙏🏻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Hoi Jan,

Ik heb IPv6 uitgezet en het probleem lijkt daarmee ook opgelost ! Dank

Groet,

Jelmer

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 28, 2025

Heel fijn om te lezen ​@JelmerK78 en jij bedankt nog even voor deze terugkoppeling! En mocht je in de toekomst een keer ergens niet uitkomen of ergens vragen over hebben, deel het hier dan vooral!