Skip to main content

vergelijkbare ervaring. Alle wifi-managerpagina's liepen vast of laden heel traag - dat was precies waarom ik hem wilde gebruiken - en uiteindelijk werkte de knop naar de speedtest ook niet. Wel toen ik zelf naar de speedtest ging. Die hoge snelheden weergaf…. Er was een tijd dat de wifimanager kanalen checkte en zo nodig de router opnieuw startte en instelde. Nu niet meer. (en kan iemand dat woordje ‘dismiss’ onderin ook even vertalen? dan weten we tenminste wat we daar kunnen doen)

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Herm56, als pagina's traag laden snap ik dat je de Wifi Manager graag wilt gebruiken! Ik lees dat juist dat niet lukt.

Wat is er precies aan de hand met je wifi verbinding, dus wat ervaar je precies? Welke Experia Box heb je? Speelt dit op één of meerdere apparaten? Wat gebeurt er als je de Wifi Manager eens vanaf een ander apparaat (bijvoorbeeld laptop of mobiele telefoon) opent? Ik ben benieuwd of het dan wel lukt.


ha @Alexandra ,  eigenlijk is mijn internetsnelheid onstabiel. Vaak snel zoals het hoort, maar soms - meestal ongelegen - traag tot stilstaand. Als dat (te) lang duurt, zet ik eerst de laptop en meestal ook de Experia Box uit en aan. Als dat niet helpt, ga ik de Wifimanager inzetten. Gisteren dus.

De wifi-manager was ooit toch een lokale app? Het voordeel was dat die niet afhankelijk was van een werkende internetverbinding, want nu schiet het dus niet op als je een probleem hebt. Met traag moet je lang wachten, maar ik heb ook wel eens geen internet gehad. Dan heb je niks aan zo'n online manager.

Verder weet ik bij snelheid nooit waar ik moet zoeken: is het de lokale wifi, en zit het probleem in de wifi-verbinding in mijn laptop, of in de router? Of zit het in de (glasfiber)kabel (er is er wel eens een beschadigd bij werkzaamheden)? Het kan ook in de centrale zitten (een paar keer meegemaakt dat er een switch van onze aansluiting in de centrale verkeerd was gezet. Daarvoor heb ik moeten bellen met een collega die het real time kon checken en herstellen).

Antwoord op je vraag: alle pagina's in mijn browsers laadden niet tot traag. Dat duurde me te lang, dus alles uit en opnieuw gestart. Niet verholpen, dus toen manager (moeilijk te vinden op de KPN-site!). Checkprocedures uitgevoerd, was allemaal ok. Afsluiten met Speedtest om te checken. Die knop werkte dus niet, ik kwam niet naar de Speedtestpage. Ik dacht dus dat het probleem niet was verholpen. Maar toen heb ik even een nieuw tabblad geopend met de KPN-Speedtest, en die werkte wel en gaf ineens heel snelle upload en download. Nu weet ik dus niet of de manager heeft geholpen met een betere kanaalinstelling, of dat er een korte storing was in de KPN-kant van de verbinding. Ik vermoed dat laatste. Ik vermoed ook dat dat toch best vaak gebeurt, maar dat kan ik dus niet bepalen.

Volgende keer zal ik de manager op andere devices proberen. Heb een prettige dag!


Hi @Herm56

De wifi-manager was ooit toch een lokale app? Het voordeel was dat die niet afhankelijk was van een werkende internetverbinding, want nu schiet het dus niet op als je een probleem hebt. Met traag moet je lang wachten, maar ik heb ook wel eens geen internet gehad. Dan heb je niks aan zo'n online manager.

De Wifi Manager is een tijdje terug vernieuwd inderdaad, dus 't kan zijn dat ‘ie nu anders is dan je eerder gezien hebt,

Goed om te horen dat je snelheid uiteindelijk na doorlopen van de Wifi Manager goed is! Mocht je nog eens twijfelen aan je internetsnelheid, dan is de beste test om een computer of laptop rechtstreeks met een kabel op je Experia Box aan te sluiten. Als je dan een speedtest doet, geeft dat een objectief beeld van hoe het met je snelheid gaat. De meeste snelheid gaat verloren in de wifi verbinding, omdat deze draadloos is en daardoor gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Het doorlopen van de Wifi Manager zorgt ervoor dat je wifi wordt geoptimaliseerd en is daarom in praktisch alle gevallen een goede oplossing! Doe dat gerust nog eens, mocht je je wifi niet als optimaal ervaren. Fijne avond toegewenst en laat het gerust weten als je vragen hebt.