Skip to main content

Ik krijg steeds de melding dat de wifi manager niet lijkt te werken, ik heb sinds 2 weken kpn en de wifi is heel slecht en heb al paar keer gebeld maar er wordt niks opgelost. Ik heb de modem box 12 en de wifi is 10 bmps terwijl ik 200 heb genomen. Bekabeld is hij wel 193.6


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welkom op het forum @Marianne026! Het is inderdaad zo dat we wat problemen ondervinden met de WifiManager. In de meeste gevallen gaat het erom dat er meerdere vaste producten aan de MijnKPN gekoppeld zijn. Zou dat voor jou ook van toepassing kunnen zijn? We zijn druk bezig om de WifiManager weer volledig te repareren. Wat ik tot die tijd wel voor je kan doen is voor je van onze kant kijken wat ik kan vinden in de verbinding. Zou je daarom je profiel in kunnen vullen? 


Hoi, ja ik heb mn profiel net ingevuld! Hopelijk kan jij iets vinden, de lampjes van het glasvezelkastje daar knipperen de laatste 2 lampjes constant van, hoort dat zo? 


@Marianne026 excuus voor de vertraagde reactie. Ik heb voor je onderzocht waar het aan kan liggen en heb een mogelijke oorzaak gevonden. Om dit op te lossen heb ik nog een vraag over de apparatuur die je thuis hebt. Namelijk of je op dit moment SuperWifi in gebruik hebt thuis. Zo niet laat het dan hier even weten en dan kan ik een mogelijke oplossing voor je door laten voeren. Als je wel SuperWifi gebruikt ga ik voor je kijken of ik daar een alternatief voor heb. 

 

Admin: In dit topic lees je precies hoe de Wifi Manager werkt.


Bij mij doet de wifi manager het de ene dag wel en de andere weer niet. Mijn down;load snelheid is altijd lager dan de upload snelheid. Mijn download snelheid gemeten met KPN is vaak slechts 6 mbit terwijl ik voor 1000 betaal. Het lijkt alsof bij deze lage snelheden de manager niet werkt. Zit er sterk aan te denken om over te stappen. Deze ellende speelt al een paar jaar.


Vandaag is mijn snelheid volgens KPN speedtest down; 3,3 en up 16.1 Het enige wat over de wifi gaat is mijn laptop en mijn telefoon. Gisteren met de wifi manager werd de snelheid verhoog tot 240 (en wat is dat lekker) maar vandaag zo traag dat de wifimanager niet werkt.  


Welk modem heb je?


nu is het helemaal hopeloos. (1,2 down) Wat kost dit een hoop negatieve energie. Heb je eens zin meer om mijn bealstingaangifte te gaan doen

 

 


Mijn modem is de experia v 10


Ok de beste dus. Dan moet het probleem ergens anders zitten.  Wat heb je zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Welke snelheid meet je als je meet met een bekabelde pc of laptop? Heb je draadloze verbindingsets in huis?


slechts mijn telefoon en laptop. De tv is gewoon bekabeld. Modem staat op de begane grond 5 meter van de meterkast


Jammer dat je nuet bekabeld kan meten want nu weten we niet wat er binnen komt. Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? Heb je de herstel knop van de v10 al gebruikt?


bekabeld hen ik nu

 


Gedaan zowel glasvezelkastje als als de v10 en nu is mijn netwerk niet eens meer zichtbaar. Dus helemaal geen WiFi meer op mijn laptop. Zijn we nu 2 uur verder en geen WiFi meer. Bedankt maar zit nu nog dieper in de ellende.


Heb ik het nou goed dat je een v10 hebt met een 1Gb abonnement?? Als jd het modem hebt gereset is je door jezelf gemaakte ssis(wifnaam) waarschijnlijk weg dus moet he de ssid gebruiken die achterop het modem staat.


Dat heeft het tegenovergestelde effect gehad. Fraai is  dat.  Je vraagt me zelf om die actie te ondernemen.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. de forumregels.


Hoe nu verder? 


Dat is niet de bedoeling sorry.  Het modem resetten is het eerste wat er wordt geadviseerd.  Ik heb dat voor het laatst gehouden om het je niet te moeilijk te maken. Dat is dus niet gelukt. Het modem is nu precies zoals je die kreeg. Toen moest je ook zelf een ssid aanmaken.  Maar goed wellicht dat iemand anders je kan helpen want mij zal je waarschijnlijk niet meer willen zien.


ik ga morgen de KPN bellen want sorry dit accepteer ik niet.  En dan je opmerking; “Maar goed wellicht dat iemand anders je kan helpen want mij zal je waarschijnlijk niet meer willen zien.” of te wel zoek het zelf maar uit. Ik ben bang da het einde KNP wordt en zal deze ervaring niet onder stoelen of banken steken.


nog nooit heb ik gehad als ik mijn modem gereset wordt dat die naam verdween. Komt waarschijnlijk door je aanbeveling om de stroom 2 minuten van het glasvezelkastje te halen, maar dat die duidelijkheid krijg ik morgen wel van de KPN hopelijk want anders is het echt einde KPN. 


Ik ben geen medewerker van kpn. Op het forum helpen klanten elkaar. Ik ben dus gewoon een klant.Verstandig om de klantenservice te bellen.  0800-0402. Gratis nummer.  Ik wil je echt wel helpen hoor maar ik dacht die is zo boos op me dat hij me niet meer wil zien. 


Sorry Joep ik vertrouw je niet meer nu wordt er naar een beveilingssleutel gevraagd. Je hebt me behoorlijk wat ellende bezorgd en ga dit melden bij KPN. 

 


Bel dan nu even naar kpn. Ze zijn er tot 17uur.


@Erik0000 ik zie pas nu dit geprek voorbijkomen. Ben je er met de klantenservice uitgekomen?


Ik heb sinds vorige week ook internet van kpn en kan ook de wifi manager gebruiken. Krijg steeds een foutmelding. Ik heb 1gb maar me download is 515 mb en de upload is 918 mb. Ik maak gebruikt van deco m5. Ik heb 2 keer een laptop bedraad aan de modem gehangen en toen was de download 360 nb en upload 880 en de andere laptop 616 mb en 905 mb. Volgens de medewerker zou een monteur langs kunnen komen maar dat kost me 70 euro. Ik vind het vreemd dat zo je omgaat met nieuwe klanten. Bij ziggo werkte het wel en het was precies op dezelfde manier aangesloten. 


Ik heb nu sinds een dag KPN en de WiFi werkt voor geen meter. Precies dezelfde opstelling als bij Ziggo qua wifipunten maar de verbinding valt steeds weg. 
KPN gebeld en de Wifimanager zou al mijn problemen verhelpen. Dat leek me al apart want zelfs nog geen 2 meter van het modem valt de verbinding van het wifipunt weg. Maar goed: de Wifimanager doet het helemaal niet dus die biedt sowieso geen uitkomst. 
min hetzelfde telefoongesprek informeerde in alvast naar ‘stap 2’ teweten een monteur. Antwoord KPN: WiFi valt onder het eigen domein dus een monteur kost €70.

Ik heb na welgeteld 1 dag al bijzonder veel spijt dat ik mijn prima werkende Ziggo abonnement heb ingewisseld voor een actie van KPN. Gewoon echt waardeloos. 


Reageer