Skip to main content

Volgens de wifi manager is mijn modem te oud. Nu wil ik graag een andere, en er staat dat deze gratis is, alleen moet ik er twee wifi punten bij bestellen...deze zouden dan 59,95 kosten...ik wil wel de gratis modem en die wifi versterkingspunten vind ik onnodig...is het mogelijk om alleen de gratis modem te bestellen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

En zo ja, hoe gaat dat in z'n werk. Ik betaal namelijk elke maand een flink bedrag voor internet,tv enzovoort, lijkt mij niet meer dan normaal dat je dat ook een nieuwe modem opgestuurd krijgt wanneer er sprake is van veroudering...ik heb dit apparaat inmiddels acht jaar en moet hem elke dag opnieuw opstarten


Het beste kunt u dan contact opnemen met de klantenservice 0800-0402. Vroeg of laat zult u toch aan de WiFi versterkers moeten omdat er gewoon teveel WiFi in de lucht is. De prijs is wel heel goed voor wat u krijgt. 


Of 60m2 en 1 verdieping aanklikken.Maar @Joep1965 Veel mensen werken vooral beneden (ik En mijn kennissen ook).Dan heb je geen versterkers nodig.Maar als je toch veel boven werkt of een groot huis hebt is super wifi inderdaad een goede zet.


Super wifi een goed idee, nou daar denk ik anders over, zolang KPN het vertikt om de 2.4 en 5 Ghz band niet te kunnen scheiden door er een andere naam aan te geven schaar ik het inder de action meuk, goedkope weggooi zooi.


Super wifi een goed idee, nou daar denk ik anders over, zolang KPN het vertikt om de 2.4 en 5 Ghz band niet te kunnen scheiden door er een andere naam aan te geven schaar ik het inder de action meuk, goedkope weggooi zooi.

Met de meegeleverde software doen die Superwifi's inderdaad meer kwaad dan goed. Het forum staat vol met problemen met die dingen. Ja, er zijn klanten waar alles prima werkt maar moet het niet gewoon bij iedereen goed werken?


Super wifi een goed idee, nou daar denk ik anders over, zolang KPN het vertikt om de 2.4 en 5 Ghz band niet te kunnen scheiden door er een andere naam aan te geven schaar ik het inder de action meuk, goedkope weggooi zooi.

In elke kamer een accesspoint aan het plafond plakken is natuurlijk veel beter.Maar ook weer erg veel werk.Te veel voor de gemiddelde consument.


Tja, 2 Fritzboxen met 1 extra wifi punt hier heb ik zelf alles voor het zeggen, nooit gezeik en alles in de hand, en ik ben niet veel eisend, WiFi tot achter in de tuin, en ook nog eens geen problemen met de rand apparaten, alles doet wat het moet doen.

In mijn ogen is er een hoop verklooit met het willen beheren door de providers, en niet toegeven dat het niet werkt de boel zo uitkleden.


Tja, 2 Fritzboxen met 1 extra wifi punt hier heb ik zelf alles voor het zeggen, nooit gezeik en alles in de hand, en ik ben niet veel eisend, WiFi tot achter in de tuin, en ook nog eens geen problemen met de rand apparaten, alles doet wat het moet doen.

In mijn ogen is er een hoop verklooit met het willen beheren door de providers, en niet toegeven dat het niet werkt de boel zo uitkleden.

Inderdaad. Ook hier alles van AVM. Legio instellingen en 100% probleemloos. (Geleidelijk) afbouwen van die Experia- en wifi-rommel zou KPN heel veel geld en ellende besparen. En dat kunnen ze dan investeren in goed spul. 


Voor de gemiddelde gebruiker werkt het allemaal prima. Die willen plug and play en geen gedoe.  En dat heeft kpn goed begrepen. Voor de liefhebbers van modems etc.zijn er voldoende alternatieven. 


Voor de gemiddelde gebruiker werkt het allemaal prima. Die willen plug and play en geen gedoe.  En dat heeft kpn goed begrepen. Voor de liefhebbers van modems etc.zijn er voldoende alternatieven. 

'Plug and play en geen gedoe'? Waarom staat het forum dan vol met problemen die die dingen veroorzaken? In de basis zijn ze goed zolang KPN zich niet bemoeit met de software.


Voor de gemiddelde gebruiker werkt het allemaal prima. Die willen plug and play en geen gedoe.  En dat heeft kpn goed begrepen. Voor de liefhebbers van modems etc.zijn er voldoende alternatieven. 

'Plug and play en geen gedoe'? Waarom staat het forum dan vol met problemen die die dingen veroorzaken? In de basis zijn ze goed zolang KPN zich niet bemoeit met de software.

Met ruim 2 miljoen klanten valt het aantal topic's wel mee. Jij weet ook dat er velen zijn die zelf een puinhoop maken van hun netwerk. 


Neemt niet weg dat de V10 nog steeds de beste box is die je kunt hebben, de v10a heeft bij mij in de Telfort tijd welgeteld 3 dagen aangesloten gezeten, kwam als een ramp, toen werd die redelijk goed en nu is die weer verklooit, zelde nu met de  box 12, word er niet beter op.


Voor de gemiddelde gebruiker werkt het allemaal prima. Die willen plug and play en geen gedoe.  En dat heeft kpn goed begrepen. Voor de liefhebbers van modems etc.zijn er voldoende alternatieven. 

'Plug and play en geen gedoe'? Waarom staat het forum dan vol met problemen die die dingen veroorzaken? In de basis zijn ze goed zolang KPN zich niet bemoeit met de software.

Met ruim 2 miljoen klanten valt het aantal topic's wel mee. Jij weet ook dat er velen zijn die zelf een puinhoop maken van hun netwerk. 

Ik schrik anders van het aantal topics over verbindingsproblemen (o.a. domotica en het gedoe met bandsteering). Dat heeft niets te maken met een puinhoop van je netwerk maken (al zal dat ongetwijfeld bij sommigen inderdaad het geval zijn). Daarom zeg ik dat het spul in de basis goed is maar wordt verklo#@& door de brakke software. Veel verbindingsproblemen worden daardoor veroorzaakt en kunnen dus voorkomen worden als KPN niet alles in beheer wil hebben. Ze slaan daarin door, willen wel maar kunnen niet. 


Misschien heeft het ook te maken met de apparatuur die gebruikt wordt. Bij mij is de verlichting altijd op aan op het moment dat ik het heb ingesteld,  zijn de gordijnen iedere ochtend open en is de temperatuur in huis precies zoals ik het heb ingesteld. En dat allemaal met een v10 en 3 experia wifi's.


Neemt niet weg dat de V10 nog steeds de beste box is die je kunt hebben, de v10a heeft bij mij in de Telfort tijd welgeteld 3 dagen aangesloten gezeten, kwam als een ramp, toen werd die redelijk goed en nu is die weer verklooit, zelde nu met de  box 12, word er niet beter op.

Ik wist het!Heel vaak zeg ik dat de box 12 een ramp is maar gelukkig is iemand het met mij eens:thumbsup:


Volgens de wifi manager is mijn modem te oud. Nu wil ik graag een andere, en er staat dat deze gratis is, alleen moet ik er twee wifi punten bij bestellen...deze zouden dan 59,95 kosten...ik wil wel de gratis modem en die wifi versterkingspunten vind ik onnodig...is het mogelijk om alleen de gratis modem te bestellen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Welk modem heb je nu eigenlijk?Een v9 zou ik absoluut niet omwisselen.


Volgens de wifi manager is mijn modem te oud. Nu wil ik graag een andere, en er staat dat deze gratis is, alleen moet ik er twee wifi punten bij bestellen...deze zouden dan 59,95 kosten...ik wil wel de gratis modem en die wifi versterkingspunten vind ik onnodig...is het mogelijk om alleen de gratis modem te bestellen?

Als iets gratis is kun je het volk makkelijk van alles laten doen. B.v. een algoritme laten zeggen dat je modem te oud is. Oeps dan moet ik vast iets nieuws in huis halen, maar nieuw is gratis en vast beter, dus ‘bestellen’ maar. Dat de software nog niet af is wordt er natuurlijk niet bij gezegd. En software is o.a. niet af omdat KPN niet de capaciteit heeft om die spullen allemaal goed te testen in diverse omgevingen. Maar als je nou ook nog wat backup wifi punten aan mensen verkoopt, dan hebben ze in ieder geval wel werkend wifi en kan je de komende jaren proberen elke keer weer wat nieuw knutselwerk op de Box12 naar binnen te duwen. De klant die alleen maar een internetservice af neemt en er voor betaald is zo eigenlijk medewerker van KPN en wel van de software test afdeling (veld testen).


Misschien heeft het ook te maken met de apparatuur die gebruikt wordt. Bij mij is de verlichting altijd op aan op het moment dat ik het heb ingesteld,  zijn de gordijnen iedere ochtend open en is de temperatuur in huis precies zoals ik het heb ingesteld. En dat allemaal met een v10 en 3 experia wifi's.

Jij woont in buitengebied, grote kans dat er geen enkele buur o.i.d. op de vrije 2.4GHz en 5Ghz banden zit, behalve dan je eigen magnetron en weerradar.

Wat betekent dat je met hele simpele doch relatief zeer capabele 1-antennne wifi modules van 2 dollar 3 onafhankelijke ‘datapijpen’ in de lucht kan houden in de 2.4Ghz frequentieband. 3x 20Mhz bandbreedte, met grofweg 50Mbps elk dus. In de 5Ghz frequentieband nog eens 4x 20Mhz extra zonder dat je weerradar stoort. Dus eigenlijk al 350Mbps snelheid zonder dat er gestoord wordt.

Omdat er het grootste gedeelte van de tijd toch niks verzonden wordt, wordt er gewoon 40MHz of 80MHz of 160MHz bezet met het risico dat er ‘door elkaar heen gepraat’ wordt. Dat heb je zo voor elkaar in een rijtjes woning op de 2.4GHz frequentieband natuurlijk.

Verder komt de V10 van de ZTE chinezen en die stonden (of staan?) op de zwarte lijst van de Amerikanen.


Hallo @Jokebramlisa, ik zie dat @Joep1965 je al voorzien heeft van antwoord:

Het beste kunt u dan contact opnemen met de klantenservice 0800-0402. Vroeg of laat zult u toch aan de WiFi versterkers moeten omdat er gewoon teveel WiFi in de lucht is. De prijs is wel heel goed voor wat u krijgt. 

Kun je hier mee uit de voeten?

 

Voor de gemiddelde gebruiker werkt het allemaal prima. Die willen plug and play en geen gedoe.  En dat heeft kpn goed begrepen. Voor de liefhebbers van modems etc.zijn er voldoende alternatieven. 

'Plug and play en geen gedoe'? Waarom staat het forum dan vol met problemen die die dingen veroorzaken? In de basis zijn ze goed zolang KPN zich niet bemoeit met de software.

Mensen nemen natuurlijk ook alleen contact op wanneer iets niet lekker loopt. Als het goed gaat, hoor je ze niet.

 

Ik heb ook een aantal reacties verwijderd, omdat deze afdwalen van de originele vraag. We houden het graag on-topic. :wink:


De antwoorden zien er allemaal erg ingewikkeld uit , ik ben inderdaad maar een leek wat dit betreft. In ieder geval ontzettend bedankt allemaal en ik denk dat ik maar even moet bellen met KPN. Ik vind het antwoord van KPN zelf namelijk nogal makkelijk 😉. Nogmaals bedankt!