Skip to main content

Bij mijn oude V10 van Telfort werkte alles perfect, maar sinds ik de nieuwe V12 heb van jullie,  zonder hussel versterker werkt het niet, heb van de week de hussel versterker er in gehangen nog steeds kom ik niet in prime video op mijn smart TV, Netflix via smart TV werkt wel, plus de wifi manager werkt nog steeds niet, krijg als mededeling rond de kerst is het opgelost.

 

*Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Joop Tijnagel , het is een Box 12 en géén V12, maar dat terzijde.

Bekabeld werken bij kritische toepassingen heeft altijd de voorkeur, kwaliteit kabel minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Ongestoord Netflix kijken of andere streamingdiensten noem ik kritische toepassingen.


Er zijn nog een hoop vragen te stellen over de werking van de V12. De wifi is krachtig maar werkt ook als een magneet en weekt apparaten zelfs los van andere wifi toegangspunten die veel sterker zijn op de locatie van het mobiele apparaat.

Zo heb ik thuis een testopstelling met een V12 achter mijn EdgeRouter 4 waarbij op de EdgeRouter 4 ook vier wifi accesspoints aangesloten zijn.

De SSID van de V12 wijkt af van de SSID van mijn wifi accesspoints.

Zit ik in de tuinkamer met mijn tablet dan is het verreweg sterkste wifi toegangspunt één van de wifi accesspoints en toch komt het regelmatig voor dat mijn tablet spontaan met de V12 verbonden raakt. Andersom (switchen van V12 naar wifi accesspoint) gebeurt nooit.

Ditzelfde fenomeen heb ik tijdens de pilot van de Experia WiFi's ook mogen ervaren waardoor ik deze ook op de lijst van verboden apparatuur heb moeten plaatsen.

 

Ik noem de KPN Box 12 overigens expres V12 omwille van de eenvoud. Dat KPN de naam Experia Box graag in de vergetelheid wil laten raken vanwege een blijkbaar negatieve bijsmaak is hun probleem, voor de abonnee wordt het er niet overzichtelijker door.


Hoi @Joop Tijnagel. Welkom op ons forum. Wat lastig dat je problemen met de wifi ervaart sinds je de Box 12 in huis hebt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De Wifi Manager doet het inmiddels weer, dus ik wil je vragen om deze eens twee keer helemaal te doorlopen. Na de eerste keer zal de Wifi Manager een aantal verbeteringen doorvoeren, dus door het gelijk daarna nog een keer te testen weet je of de verbeteringen ook nut hebben gehad. Laat je hier weten wat het resultaat van de metingen is? 

We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn. 


 

Danny, sorry voor de late reactie

Nog de allerbeste wensen voor 2021

 

Ik heb speciaal niet gereageerd omdat ik dacht misschien zit er een bug in mijn wijziging, ik had nl. 100 Hussel, maar heb dat meteen gewijzigd in 200 hussel.

 

Het is nu 1-1-2021, en vanaf afgelopen week werkt alles weer, mijn vermoeden is dat door de verkeerde opstelling het signaal niet goed door kwam, ik heb wat geschoven met de router, dus alles werkt ook mijn smart-TV, dus ik kan weer voluit streamen.

 

Bedankt voor het advies.

 

Groet

Joop Tijnagel


Hoi Joop! Voor jou ook het allerbeste voor 2021! 

 

Wat fijn om te horen dat alles nu naar behoren werkt en je weer lekker kunt streamen. Mocht je toch nog een keer hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden! Ik wens je een hele fijne dag verder.